Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@01:52:36 GMT

چرا الناز شاکردوست متحول شد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۵۸۳۴

به گزارش پارس نیوز، 

او که با «مجردها» به عنوان یک هنرجوی جدید در سینمای ایران نامی میان نام‌ها پیدا کرد، در یک دوره ده ساله شلوغ، به‌قدری فیلم بازی کرد که همین حالا با ۱۵سال سابقه بازیگری شاید اندازه چندبرابر ستاره‌های میانسال سینمای ایران کار در کارنامه اش داشته باشد. سیمای ظاهری‌اش کمک بسیاری برایش بود که درست مثل مهناز افشار بتواند سوپراستار گیشه‌ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ولی عامه‌پسندی را پیشه کرده بود و تقریبا به هیچ پیشنهادی برای بازی در فیلم‌ها نه نگفته بود. فیلم‌هایی که خیلی‌های‌شان سطحی بودند حتی و بیشتر معروف به شانه تخم‌مرغی.

اتفاقات حاشیه‌ای اوایل دهه۹۰ روی زندگی این بازیگر هم مزید بر علت شد تا استعدادی که همان سال‌ها با بازی در «اتوبوس شب» و اپیزود کوتاهش در «مجنون لیلی» نتواند آنی باشد که باید باشد.

شاکردوست اما از سال۹۳ چند وقتی تصمیم به دوری از سینما گرفت و سفری به خارج از کشور سبب شد تا او ورژن جدیدی از الناز شاکردوست ارائه کند.

همان تحولی که یک‌باره در مهناز افشار رخ داد. بازیگری که جوان اول فیلم‌های دختر و پسری سال‌های دهه هفتاد و هشتاد سینمای ایران بود. زوج بهرام رادان و رضا گلزار در خیلی از فیلم‌هایی که خوب فروختند اما ماندگار نشدند.

 

یک نقش اما در «طبقه سوم» از او بازیگر جدیدی ساخت.

کیوان کثیریان منتقد سینمایی و دبیر وقت جشنواره منتقدان سینما میگوید: «بازی او در فیلم «طبقه وسط» برای اولین‌بار توسط انجمن منتقدان دیده و تحسین شد. جایزه‌ای که به گمانم تغییر مسیری در زندگی بازیگری خانم افشار شد.» او درست می‌گوید. تقریبا همه فیلم‌های بعد از این فیلم، تحول را در مهناز افشار نشان می‌داد. حتی کارهای طنزی که بعد از «طبقه سوم» در آنها ایفای نقش کرد. از «برف روی کاج‌ها» تا کار با خیلی دیگر از کارگردانان سرشناس و سیمرغ‌هایی که برایش به دست آمدند.

درست مثل بهرام رادان و بازی در «گاوخونی». اینکه از «شور عشق» با مهناز افشار به سیمرغ برای بازی در فیلم‌هایی مثل «سنتوری» رسیدند.

این مسیری بود که شاید رضا گلزار هم می توانست با بیضایی یا حاتمی‌کیا تجربه کند اما او همچنان سوپراستار بودن و گیشه و تاکید دوربین روی زیبایی‌های بصری برایش در اولویت بودند.

بازی در «آشفته‌گی» اما آن نقطه طلایی تغییر در فلسفه بازیگری الناز شاکردوست بود. سال قبل او در فیلم فریدون جیرانی بازی کرد و همان زمان این کارگردان سرشناس درباره بازی الناز شاکردوست به خبرآنلاین گفت: «تمام تصاویری که از الناز در ذهن دارید را فراموش کنید. او خواسته عوض شود و بازیگر جدیدی باشد. اینکه از زیبایی ظاهری‌اش گذشته و نقشی را بازی می‌کند که نصف صورتش سوخته نشان از این تغییر دارد.»

شاکردوست این تفاوت و تلاش برای کار روی بازیگری‌اش را سال بعدش با نرگس آبیار تجربه کرد. آبیار که پیش‌تر از مریلا زارعی هم در «شیار۱۴۳» یک بازی فوق‌العاده گرفته بود اینجا هم با هوتن شکیبا، هم شبنم مقدمی و هم سوپر بازی کم دیالوگ فرشته صدرعرفایی نشان داده بود توانایی بالایی در بازی گرفتن از هنرپیشه‌هایش دارد.

او در «شبی که ماه کامل شد»، از الناز شاکردوست یک دختر ساده شهرستانی ساخته که در دل معصومیت و سادگی نقش چطورباید خشن شود و تقریبا در همه این مسیر تغییرات شخصیتی کاراکتر، بازیگر توانسته از پس نقشش بربیاید و سیمرغ بلورین نخست زندگی بازیگری‌اش را بگیرد.

این ستاره پر فالوور سینمای ایران که پس از سیمرغ در «مطرب» مصطفی کیایی هم کنار پرویز پرستویی بازی کرده، باید دید می تواند تحولی که برایش سختی کشیده را حفظ کند و در دهه چهارم زندگی به چهره‌ای ماندگار در سینمای ایران بدل شود؟

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ایران بازی سینمای ایران دوربین فلسفه ذهن زیبایی مریلا زارعی پرویز پرستویی پرویز پرستویی ذهن سینمای ایران عشق مریلا زارعی الناز شاکردوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

 در شرایطی که گیشه سینما‌ها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش ۱۱ میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از ۱۶۰ هزار مخاطب فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال‌ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی، پرویز خان، نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.

شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)، بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ (پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا) در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از ۱۱۹ میلیارد تومان فروش در آستانه ۲ میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از ۳۰ میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با ۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • انعکاس چهره معلم در قاب جادو
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران