Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- معاون وزير راه: اگر قرار باشد قطار پرسرعت در کشور داشته باشيم، بايد سرعت آن بالاي 300 کيلومتر در ساعت باشد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از وزارت راه و شهرسازي، سعيد رسولي مديرعامل راه‌آهن امروز در حاشيه هفتمين نمايشگاه بين‌المللي حمل و نقل ريلي در جمع خبرنگاران با اشاره به روند اجرايي قطار سريع‌السير تهران ـ قم ـ اصفهان پس از تصميمات وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: اجراي اين پروژه برعهده شرکت ساخت و توسعه زيربنا‌هاي حمل و نقل گذاشته شده است، اما طرح در قانون به نام شرکت راه‌آهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در تفاهمنامه‌اي که با مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربنا‌هاي حمل و نقل به امضا رسانديم، مسئوليت اجراي پروژه برعهده شرکت ساخت قرار داده شده؛ راه‌آهن و شرکت ساخت در اين پروژه به صورت مشترک با يکديگر کار مي‌کنند؛ يعني بررسي و نظارت ميداني با شرکت ساخت است و صورت وضعيت‌ها را بررسي مي‌کند و پس از تاييد براي راه‌آهن مي‌فرستد و تأييد نهايي و پرداخت آن در شرکت راه‌آهن انجام مي‌شود.
مديرعامل راه آهن گفت: راه‌آهن و شرکت ساخت از يک خانواده هستند و اميدواريم با اجراي اين پروژه فصلي جديد در همکاري‌هاي ما و شرکت ساخت در ساخت طرح‌هاي راه‌آهن کليد بخورد.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: اتاقي در شرکت راه‌آهن به شرکت ساخت اختصاص داده شده و مشارکت عملي خود را در اين باره آغاز کرده‌ايم و نماينده راه آهن عضو شوراي فني شرکت ساخت شده است.
مديرعامل راه‌آهن گفت: در هفته جاري با حضور مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربنا‌هاي حمل و نقل از روند اجراي پروژه راه آهن سريع السير تهران_قم_ اصفهان بازديد مي‌کنيم.
رسولي با اشاره به اين‌که پيشرفت فيزيکي پروژه در بخش‌هاي مختلف متفاوت است افزود: ضرورت دارد سرعت اين قطار، سرعتي قابل قبول باشد. مذاکرات براي ارتقاي سرعت اين قطار با سازمان برنامه و بودجه آغاز شده تا سرعت از 250 تا 350 کيلومتر بر ساعت افزايش يابد.
وي تأکيد کرد: اگر قرار باشد قطار پرسرعت در کشور داشته باشيم، بايد سرعت آن بالاي 300 کيلومتر باشد.
رسولي همچنين درمورد قطار برقي تهران ـ مشهد گفت: کار‌هاي پروژه انجام شده است، اما هنوز طرف چيني نتوانسته است تضامين لازم را تأمين کند که در صورت ارائه طرف چيني، پروژه آغاز مي‌شود.
وي افزود: در مورد خط آهن رشت ـ آستارا هنوز فاينانس آذربايجان فعال نشده است.
مديرعامل راه‌آهن اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه زيربنا‌هاي حمل و نقل در قطعه‌اي 40 کيلومتري انتشار اسناد مناقصه را آغاز کرده است که بايد کار را شروع کنيم.

 ايران جزو 8 کشور داراي فناوري توليد سيگنالينگ
­مديرعامل شرکت راه‌آهن: توليد ريل ملي به مرحله عمل رسيده و دو سيستم سيگنالينگ داخلي در کشور توليد شده است
سعيد رسولي در مراسم افتتاحيه هفتمين نمايشگاه بين‌المللي حمل‌ونقل ريلي که هم‌اکنون در محل دائمي نمايشگاه بين‌المللي تهران در حال برگزاري است، افزود: هفتمين نمايشگاه بين‌المللي حمل‌ونقل ريلي امروز با حضور شرکت‌هاي داخلي و خارجي در شرايطي آغاز مي‌شود که در پي تشديد تحريم‌هاي ظالمانه و البته متداول، نشان‌دهنده جزم جدي خانواده راه‌آهن براي عبورموفقيت آميز از اين برهه تاريخي است.
وي اضافه کرد: ما نه در شعار بلکه در عمل، تحريم‌هاي موجود را به فرصت تبديل مي‌کنيم و سال 98 سال فرصت‌ها براي حمل‌ونقل ريلي خواهد بود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به نامگذاري سال 98 باعنوان سال رونق توليد از سوي مقام معظم رهبري گفت: اين شعار باهدف توسعه توان اقتصادي و کسب‌وکار نامگذاري شده‌است؛ که از روز‌هاي ابتدايي امسال اقدامات ارزشمندي در حوزه حمل‌ونقل ريلي رقم خورد.
وي ادامه داد: به‌عنوان مثال مي‌توان به استفاده از تبصره 18 و اخذ قرارداد به ارزش 2000 ميليارد تومان براي توليد انواع واگن با توان داخلي اشاره کرد، که بانک‌هاي عامل نيز آمادگي خود را براي عامليت در اين پروژه اعلام کرده‌اند و به زودي شاهد شروع توليد اين محصولات در کارخانجات داخلي خواهيم‌شد.
رسولي با بيان اينکه کار، تلاش، سازندگي و پيشرفت در جمهوري‌اسلامي ادامه دارد و خواهد داشت تصريح کرد: از شرکت‌هاي خارجي که در جريان توسعه و سازندگي ايران مشارکت داشته‌اند تشکر مي‌کنم.
مديرعامل راه‌آهن گفت: امروز در حالي هفتمين نمايشگاه حمل‌ونقل ريلي آغاز مي‌شود که سومين دوره از آخرين پيشرفت‌هاي حوزه حمل‌ونقل ريلي از سوي دانشگاه راه‌آهن علم و صنعت ارائه مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينکه شرايط امروز شرايط جنگ با رويکرد اقتصادي است افزود: دشمنان نظام همچنان درس نگرفته‌اند، اما مجدد ثابت خواهيم کرد با اراده‌اي که امروز در نظام براي توسعه حمل‌ونقل ريلي ايجاد شده در سال 98 به اين توسعه دست خواهيم يافت.
رسولي به تشريح قرارداد‌هايي که امروز در جريان اين نمايشگاه منعقد خواهد شد گفت: از محل ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير، به منظور بازگشت اصل و سود سرمايه‌گذاري در هر حوزه‌اي که باعث بهره‌وري و کاهش آلايندگي مي‌شود، اقداماتي انجام شده که بر اساس آن، در حمل و نقل ريلي نيز قراردادي با شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت امضا خواهيم کرد تا از محل اين ماده قانوني، 22 قرارداد سرمايه‌گذاري در بخش ريلي را اجرايي کنيم.
وي اظهار داشت: ظرفيت مالي اين قرارداد، 900 ميليارد تومان است که به سرمايه‌گذاران از محل ماده 12 اين قانون، بازگشت داده مي‌شود.
رسولي افزود: همچنين از لوکوموتيو مپ 24 بازديد و از توليد قطعه مرکزي سوزن رونمايي خواهد شد.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: توليد ريل ملي به مرحله عمل رسيده است؛ همچنين دو سيستم سيگنالينگ داخلي در کشور توليد شده که با عملياتي شدن آن، ايران در فهرست 8 کشور داراي توليد فناوري سيگنالينگ در صنعت حمل و نقل ريلي قرار گرفته است.
رسولي با اشاره به مسئوليت‌هاي هفتمين نمايشگاه بين‌المللي حمل‌ونقل ريلي افزود: اين نمايشگاه علاوه بر برخورداري از مزيت‌هاي عام، يک پيام بارز دارد که آن حضور و عزم و اراده توليد کنندگان در خانواده راه‌آهن براي ارتقا جايگاه خود است.
مديرعامل راه‌آهن گفت: اعضاي هيئت مديره شرکت راه‌آهن در اين چهار روز براي رفع مشکلات و موانع حوزه حمل‌ونقل ريلي در نمايشگاه حضور دارند تا در صورت نياز ضمن پاسخگويي جلسات هيئت مديره را براي اتخاذ تصميم عاجل برگزار کند.

برنامه امروز هفتمين نمايشگاه بين‌المللي حمل‌ونقل ريلي به اين شرح است:
تفاهم‌نامه شرکت راه‌آهن حمل‌ونقل با تأمين سرمايه مسکن جهت اتشار اوراق صکوک
قرارداد بين راه‌آهن و عامل صرفه‌جويي شرکت توکاربل (ماده 12 قانون)
قرارداد بين راه‌آهن و عامل صرفه‌جويي شرکت ريل پرداز سير (ماده 12 قانون)
افتتاحيه فاز اجرايي 400 دستگاه واگن لبه بلند شرکت تجارت کوشش از محل (ماده 12 قانون)

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزايش سرعت قطار سريع السير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، باقر قانع، مدیر فنی یک شرکت دانش بنیان فنرسازی درباره فعالیت این مجموعه فناور توضیح داد: در حال حاضر این شرکت فنر سازی، تأمین کننده بخش عمده‌ای از نیازهای شرکت‌های خودرو ساز، خطوط ریلی و همچنین بخش عمده‌ای از نیازهای بازار لوازم یدکی انواع کامیون و سایر خودروهای داخلی و خارجی است.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری ادامه داد: این شرکت با استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت و برخورداری از واحد تحقیق و توسعه پیشرفته و فعال، رصد بازار و پایش نیاز مشتریان و تأمین نیاز وسایل نقلیه جدید را همواره مورد توجه قرار داده و انجام تحقیقات در خصوص جدیدترین فناوری‌های تولید و روش‌های تست آزمایشگاهی را در دستور کار مداوم و پیوسته خود دارد.

قانع به برخی از خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون‌های این مجموعه فناوری و صنعتی اشاره کرد و افزود: این مجموعه تولیدی، با راه‌اندازی خط کامل خودکار نورد پارابولیک با کنترل CNC و رایانه و دارا بودن دستگاه‌های تست‌های نیرو، جابجایی و خستگی از امکان تست انواع فنرها برخوردار است.

این فعال فناور به صرفه‌جویی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار سالیانه حاصل از فروش تولیدات این شرکت گفت و ادامه داد: بالغ بر ۵۰ نفر نیرو به صورت تخصصی در این شرکت در حال فعالیت هستند در حالی که به طور غیر مستقیم بیش از ۲۰۰ اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: در این مجموعه، دستگاه‌های سختی‌سنج فلزات و فنرها به روش‌های ویکرز، برینل وراکول و تجهیزات آزمون سختی سنجی، براقیت، چسبندگی، سالت اسپری، غوطه‌وری در آب و روغن و ضخامت‌سنجی رنگ فنرها ودستگاه‌های ترکیابی شمش و میلگرد ورودی و فنرهای تخت، لول و میل تعادل و پابند فنری و سیستم کامل چاپ دیجیتال شماره‌زنی و قید مشخصات بر روی فنرها جهت پایش محصول از کارخانه تا محل مصرف و خدمات پس از فروش، وجود دارد.

قانع با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی عنوان کرد: مخاطبان دوره‌های آموزشی فنرسازی بازرسان کنترل کیفیت، کارشناسان آزمایشگاه و اپراتورهای تولید هستند. این دوره‌ها با عناوینی همچون سختی‌سنجی، تست‌های رنگ، سختی سنجی رنگ، براقیت سنجی و متالوگرافی برگزار می‌شوند.

این فعال حوزه پژوهش و فناوری بیان کرد: تخصیص مزایای علمی و حمایت‌های تحقیقاتی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین معرفی پروژه‌ها و مستندات مربوط به پروژه‌های فناورانه مختلف، کمک زیادی توسعه محصولات دانش‌بنیان و فناور می‌کند

کد خبر 6099082

دیگر خبرها

  • متوسط سالانه ساخت راه آهن در کشور
  • افزایش حمل ریلی مواد اولیه به شرکت معدنی و صنعتی چادرملو + عکس
  • افزایش سرعت سیر قطارهای باری راه آهن جنوب
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • ورود قطار ۵ ستاره به شبکه ریلی همدان
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • چرا برخی افراد سریع‌تر از دیگران می‌دوند؟