Web Analytics Made Easy - Statcounter

انصارالله یمن کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان را به هدف قرار دادن فرودگاه‌هایشان در واکنش به ادامه بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا تهدید کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن شب گذشته توییت کرد: کشور‌های متخاصم باید بدانند ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین گزینه در برابر ما برای شکستن محاصره فرودگاه صنعا در تیررس قرار دادن فرودگاه‌های این کشور‌ها و بستن یا فلج کردن کامل آنهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود، تا ابد نمی‌توان در برابر تداوم بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا سکوت کرد.

عبدالسلام ادامه داد، سازمان ملل از انجام هر اقدامی بازمانده و از ایجاد کریدور هوایی پزشکی برای خدمت رسانی به زخمی‌ها و بیماران صعب العلاج عقب نشینی کرده و همین موضوع باعث ایجاد فاجعه انسانی شده است.

سخنگوی انصارالله در ادامه گفت: سازمان ملل متاسفانه بار‌ها طبق میل و خواسته عربستان سکوت کرده و اجازه داده بسته بودن فرودگاه بین‌المللی صنعا ادامه داشته باشد.

انصارالله روز یکشنبه اعلام کرد، یگان پهپادی آن چندین عملیات هجومی با پهپاد‌های قاصف ۲ K. به فرودگاه بین‌المللی جیزان عربستان داشته است. این حملات پهپادی آشیانه هواپیما‌های بدون سرنشین دشمن را هدف گرفتند و عملیات بعد از رصد اطلاعاتی دقیق انجام شد.

ائتلاف متجاوز عربی از ماه اوت ۲۰۱۶ ممنوعیت پروازی بر فرودگاه صنعا را اجرا کرده و تمام پرواز‌های مسافربری به استثنای پرواز‌های سازمان ملل و بعضا آژانس‌های امدادرسان این سازمان ملل را باز گذاشته است البته تمام این پرواز‌ها با هماهنگی فرماندهی ائتلاف عربی انجام می‌شوند.

یمن از سال ۲۰۱۴ وارد جنگ داخلی شده و عربستان نیز از مارس ۲۰۱۵ هدایت ائتلافی نظامی را با هدف سرکوب انقلاب حامیان انصارالله و روی کار آوردن دولت دست نشانده خود به رهبری عبد ربه منصور هادی برعهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انصارالله محاصره فرودگاه صنعا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۷۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند