Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سردار "قاسم رضایی" در حاشیه بازدید از یگان‌های مرزی هنگ ماکو در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون اقدامات موثری در خصوص تردد غیرمجاز در مرزهای کشور توسط مرزبانان انجام شده که امسال نیز این اقدامات به همان شدت و جدیت در مرزها ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با ترددهای غیر مجاز در مرز از وظایف ذاتی مرزبانان است، عنوان کرد: سال گذشته با تلاش ماموران مرزبانی در سراسر کشور، از تردد بیش از 800 هزار نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در مرزهای کل کشور ممانعت شد که 70 هزار نفر از این آمار مربوط به استان آذربایجان غربی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: بعضاً به دنبال برخی فراخوان‌ها در اروپا، اتباع بیگانه تصمیم به مهاجرت می گیرند ما نیز به عنوان مرزبان هرگونه تردد غیر مجاز بدون پاسپورت و بدون برگه قانونی را تخلف و جرم دانسته و با آن ها برخورد می کنیم.

سردار رضایی با اشاره به هماهنگی‌های اطلاعاتی مرزبانان ایران و ترکیه ادامه داد: تعاملات بین دو کشور در راستای مقابله با قاچاق کالا، اسلحه و... همانند سال های گذشته به قوت خود پا برجاست.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی همچنین به فعالیت کولبران اشاره کرد و گفت: مشروعیت فعالیت کولبران مشخص است و قطعا این افراد مورد حمایت مرزبانان هستند اما آن دسته از افراد که به صورت نامحسوس کالاهای غیرمجاز را از مرزهای زمینی و دریایی جا به جا می‌کنند، نمی توانند خود را کولبر بنامند.

فرمانده مرزبانی ناجا در پایان تأکید کرد: رسانه‌ها و مسئولان باید در انتقال مفهوم صحیح "کولبری" به مردم توجه ویژه‌ای داشته باشند تا نقشه سودجویان محقق نشود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی ایران و ترکیه مهاجرت اروپا قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۷۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گف: طی وقوع یک فقره سرقت از اتباع بیگانه در شهرستان چالوس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: متهمان با مراجعه به مناطق تفریحی در شهرستان چالوس با اتباع خارجی مورد نظر را تحت نظر قرار می‌دادند و در موقیعت مناسب اقدام به سرقت دلار‌ها می‌کردند و متواری می‌شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: ماموران با اقدام اطلاعاتی، متهمان را که یک زن و مرد بودند در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: ماموران در بازدید از خودروی متهمان ۴ برگ اسکناس یکصد دلاری، ۴۲ برگ اسکناس یک دلاری، یک برگ اسکناس دو دلاری، دو برگ اسکناس ده دیناری، یک برگ اسکناس بیست دیناری کویت و مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان وجه نقد و چهار دستگاه تلفن همراه لمسی کشف کردند.

سرهنگ سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: متهمان اهل یکی از استان‌های مرکزی کشور بودند و پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی به دادسرا اعزام و روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انهدام 237 شناور حامل گازوئیل قاچاق و کشف 3.7 میلیون لیتر سوخت در هرمزگان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • خبر مهم وزیر کشور؛ از پذیرش اتباع جدید معذوریم!
  • زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی