Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - فراری 612 اسکاگلیتی گرند تورری بود که تولید آن در سال 2011 خاتمه یافته و مدل FF جایگزین آن شد. حالا اما یک شرکت اتاق‌سازی هلندی بنام وندنبرینک (Vandenbrink) اقدام به ساخت نسخهٔ شوتینگ بریک این خودرو کرده و آن‌را معرفی نموده است. این شرکت چندان شناخته‌شده نیست اما ممکن است به خاطر ساخت چنین شاهکاری، نامش بر سر زبان‌ها بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرایند ساخت این خودرو بیش از 10 سال طول کشیده است اما نتیجهٔ این تلاش طولانی خلق خودرویی است که می‌توان آن‌را یک اثر هنری دانست.

با وجود تغییراتی که در این گرند تورر ایتالیایی صورت گرفته اما هنوز هم بلافاصله در نگاه اول می‌توان فهمید که آن یک 612 اسکاگلیتی است زیرا وندنبرینک هویت خودرو را حفظ نموده و به آن دست نزده است. بااین‌حال به‌جرأت می‌توان گفت 612 شوتینگ بریک نمای بهتر و زیباتری نسبت به نسخهٔ معمولی پیدا کرده است. پروژهٔ ساخت چنین خودرویی برای اولین بار در سال 2009 مطرح شد اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، اضافه کردن که درب هاچ‌بک بزرگ به یک سوپراسپرت فراری هرگز کار ساده‌ای نیست.


تصاویری که از 612 شوتینگ بریک منتشر شده نشان می‌دهند سازنده به‌خوبی و کاملاً هماهنگ فرم کلاسیک یک شوتینگ بریک را با فرم کنونی هاچ‌بک‌های کشیده مثل پورشه پانامرا اسپرت توریزمو ترکیب کرده است. سقف خودرو نیز با شیب ملایمی به سمت عقب حرکت کرده و ستون‌های C بسیار پهنی آن‌را به بدنه متصل کرده‌اند. روی سقف هم پنجره‌ای دوقلو کار شده که یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این خودرو محسوب می‌شود. در بخش عقبی خودرو اما همان نمای آشنای 612 ولی با فرم هاچ‌بک دیده می‌شود.


کابین این 612 شوتینگ بریک تقریباً دست‌نخورده باقیمانده اما به لطف فرم جدید خودرو، فضای داخلی آن کمی نسبت به نسخهٔ اصلی افزایش پیدا کرده است. در پشت ردیف دوم صندلی‌ها صندوق بار بزرگی دیده می‌شود که با چرم پوشیده شده است. شرکت وندنبرینک مشخص نکرده که حجم این صندوق چقدر است اما بااین‌حال بزرگ‌تر از 612 معمولی به نظر می‌رسد. همچنین احتمالاً فضای سر سرنشینان عقب نیز کمی بهتر شده است. وندنبرینک در بخش فنی و پیشرانهٔ 612 اما هیچ تغییری ایجاد نکرده و بنابراین در زیر کاپوت این نسخهٔ شوتینگ بریک نیز همچنان همان پیشرانهٔ 5.7 لیتری V12 تنفس طبیعی با 540 اسب بخار قدرت قرار دارد که نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.


گفته شده این خودرو بر اساس یک 612 اسکاگلیتی مدل 2005 با کارکردی نزدیک به 29 هزار کیلومتر ساخته شده است. سازنده برای این فراری منحصربه‌فرد قیمت 300 هزار یورویی را اعلام کرده که مبلغ گزافی است اما باید توجه داشت که این یک فراری سفارشی است که حداقل فعلاً هیچ نمونهٔ دیگری مثل آن وجود ندارد. وندنبرینک فعلاً همین یک دستگاه از 612 شوتینگ بریک را ساخته اما گفته است که نمونه‌های دیگری از آن فقط با سفارش علاقه‌مندان ساخته خواهد شد.


منبع: پدال

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سفارشی شوتینگ بریک خودرو خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد

ایسنا/سمنان  فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • درخواست برخی فعالان فراری برای بازگشت به ایران
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • اصرار بر نابودی حماس فاجعه دیگری مشابه طوفان الاقصی را برای اسرائیل رقم خواهد زد
  • کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیر شد
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • تونل فراری که زندانی ها را مستقیم به مقر پلیس برد! | تصاویر