Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@19:17:58 GMT

ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۵۴۶۱

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت  در تشریح دستور کار امروز(19یکشنبه) کمیسیون متبوعش، گفت: ماده 9 مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از اصلاح ماده 9 مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از 100 هزار نفر ممنوع بود در حالی که پس از اصلاح مقرر شد؛ تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: تعیین سن فرسودگی موضوع این ماده بر حسب آیین‌نامه‌ای است که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران آماده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات لازم را جهت جایگزینی خودروهای فرسوده، حمل و نقل عمومی با خودروهای نو، فراهم کند.

باستانی ادامه داد: تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور موظفند به ازای تولید هر 4 دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. شماره‌گذاری خودروها و موتورسیکلت منوط به ارائه گواهی اسقاط توسط خودروسازان و موتورسیکلت‌سازان معادل 25 درصد تولید ماهانه است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت موظفند به ازای واردات هر خودرو به تناسب مصرف سوخت، علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، گواهی اسقاط خودروی معادل را دریافت نمایند. تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودروی وارداتی توسط سازمان ملی استاندارد تعیین می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ورود خودرو خودروهای فرسوده کلان شهرها سد لفور جان بولتون کوبیاک رامبد جوان کارشناسی ارشد اقتصاد مقاومتی عبدالرضا داوری پدافند هوایی ۱۵ خرداد شینزو آبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۵۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه نقدی ریسپکت ۲ در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

ثبت نام صرفاً به صورت آنلاین و از طریق پورتال جامع ایرانی کار به آدرس bahman.iranecar.com قابل انجام است.  

رنگ محصول مورد نظر براساس ظرفیت در دو رنگ سفید-مشکی عرضه و اولویت درخواست و اولویت واریز وجه توسط متقاضیان انتخاب می‌شود؛ همچنین ظرفیت انتخاب محصول محدود بوده و واریز وجه، براساس ظرفیت و اولویت درخواست متقاضی صورت خواهد گرفت.

شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه تشریح کرده است، از جمله آنکه متقاضیان می‌توانند بر در مهلت مقرر نسبت به ثبت تقاضای خود به همراه ثبت مشخصات خودروی فرسوده تحت تملک خود در سایت فروش شرکت اقدام کنند، پس از انجام راستی آزمایی توسط سازمان‌های مربوطه و تایید اطلاعات ثبت شده و اخذ تاییدیه‌های لازم از سوی ستاد ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و تایید راهور فراجا مبنی بر طی شدن فرآیند اسقاط خودروی فرسوده دعوت نامه تکمیل وجه برای متقاضیان طرح نام برده شده صادر و امکان واریز وجه برایشان فراهم خواهد شد.

 

دانلود بخش نامه طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

 

دیگر خبرها

  • عرضه نقدی ریسپکت ۲ در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
  • استفاده از فناوری‌های نوین در اصفهان برای تبدیل شیرابه‌ها به مواد و انرژی
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در آزادراه‌ها
  • ورود موتورسیکلت به آزادراه‌ها ممنوع است
  • شماره‌گذاریایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده +جدول
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • ورود جانبدارانه نمایندگان فرماندار به انتخابات مطلقاً ممنوع است
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین