Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-01@22:20:04 GMT

عبور از تابستان بدون خاموشی با کمک مردم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۰۹۵۹۹

عبور از تابستان بدون خاموشی با کمک مردم

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان با تاکید بر اینکه برنامه‌های پیک تابستان ۹۸ از مردادماه سال گذشته آغاز شده بود، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته کمبود ۸۰۰۰ مگاواتی تولید برق برای پیک امسال پیش‌بینی شده بود ولی بارندگی‌های مناسب سال آبی جاری موجب شده است تا در تابستان امسال حدود چهار و ۵۰۰ مگاوات کمبود تولید ناشی از کاهش سطح آب در مخازن سدهای چندمنظوره و نیروگاه‌های برق‌آبی را نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رشد بالای مصرف برق در کشور، گفت: پیک مصرف روز گذشته کشور در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه سال گذشته حدود پنج هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

وزیر نیرو تاکید کرد: درصددیم در سالی که به عنوان رونق تولید نام گذاری شده و برق نقش تعیین کننده‌ای در چرخه تولید دارد، با کمک مردم نه تنها خاموشی نداشته باشیم بلکه وقفه‌ای در برنامه‌های تولید و توسعه کشور نیز پیش نیاید.

اردکانیان با اشاره به اینکه برنامه تغییر ساعت کار ادارات برای استان‌های زیادی تدارک دیده شده است، ادامه داد: در تابستان امسال برای کاهش مصرف برق تعداد قابل توجهی از لامپ‌های سازمان‌های دولت به سیستم‌های ال ای دی مجهز می‌شوند و میلیون‌ها کولر گازی و آبی سرویس خواهند شد.

وزیر نیرو تاکید کرد: همچنین ساعات کار صنایع بزرگ پرمصرف نیز به گونه‌ای تغییر خواهد کرد تا بدون ایجاد وقفه در تولید، فشار کمتری در اوج بار به شبکه وارد شود. به طور کلی با کمک مردم مجموعه این اقدامات موجب خواهد شد تابستان ۹۸ را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۳ هزار مگاوات از اوج بار کشور ما مربوط به سیستم‌های سرمایشی است، ادامه داد: در تمامی مناطق گرمسیری دنیا دمای آسایش بین ۲۴ تا ۲۵ درجه است بنابراین انتظار می‌رود هموطنان ما نیز دمای داخل ساختمان‌های خود را به این میزان رسانده تا بخش قابل توجهی از اوج مصرف برق کشور کاهش پیدا کند.

اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کلیات لایحه موافقت نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا امروز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، ادامه داد: پنج سال پیش کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و ارمنستان اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تشکیل داده و ایران پس از دو سال مذاکره برای پیوستن به این اتحادیه پذیرفته شد ولی می‌بایست مراحل قانونی آن نیز در داخل کشور طی می‌شد.

وزیر نیرو یادآور شد: سال گذشته وزارت نیرو توسط هیئت وزیران به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه انتخاب و پیگیر مراحل قانونی تصویب لایحه موافقت نامه تشکیل منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اوراسیا بوده است که پس از بررسی‌های مختلف در کمیسیون‌های مربوطه خانه ملت کلیات این لایحه امروز با اکثریت آرا به تصویب رسید.
بنا بر اعلام وزارت نیرو وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: این اقدام به معنای دسترسی ایران به بازار ۱۸۰ میلیونی این منطقه آزاد خواهد بود که درصددیم با هماهنگی بخش خصوصی بتوانیم با استفاده از تعرفه ترجیحی بیش از ۵۰۰ قلم کالای قابل تولید را در این بازار عرضه کنیم.
اردکانیان در پایان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته آینده کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور تعداد قابل توجهی از شرکت‌های خصوصی و دولتی در تهران و اصفهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تابستان بدون خاموشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود

روح اله کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: طی تماس شهروندان با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ این شهرستان مبنی بر غرق شدگی پسر ۶ ساله در کانال آب اطراف شهرستان مرودشت سریعا تکنسین‌های پایگاه اورژانس کوشکک به محل مورد نظر اعزام شدند.

 او افزود: بیمار بدون هرگونه علائم حیاتی و تنفسی بود و نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ شهرستان بلافاصله عملیات احیاء تنفسی و ریوی را شروع کردند.

کریمی بیان کرد: با تلاش نیرو‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ عملیات احیاء به سرعت و بدون وقفه و با موفقیت انجام شد و حدود ۳۰ دقیقه پس از احیاء، تنفس بیمار بازگشت.

او افزود: بیمار سریعا توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت انتقال یافت و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار گرفت. 

مرودشت در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • در سال ۱۸۱۶ جهان شاهد سالی بدون تابستان بود
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • سالی خاص در تاریخ زمین؛ این کوه باعث شد تابستان از تقویم حذف شود +تصویر