Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر تهران گفت: کارخانه واگن سازی تهران در صورت فعال شدن می‌تواند سالانه ۴۰۰ واگن تولید کند. محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بازدیدی که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور صبح امروز از کارخانه واگن سازی تهران به عمل آورد، گفت: این بازدید با هدف استفاده از ظرفیت‌های واگن سازی داخل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از ۱ هزار و ۳۰۰ واگن مترو تهران ۱ هزار و ۱۰۰ واگن از سال ۸۴ تا کنون در این کارخانه ساخته شده است، گفت: در حال حاضر وزارت کشور قراردادی برای ساخت ۶۳۰ واگن با این کارخانه منعقد کرده که باید با استفاده از منابع خارجی فاینانس شود که متاسفانه به دلیل مشکلات بانکی و تحریم‌های موجود هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه حضور امروز جهانگیری برای آگاهی از ظرفیت تولید این کارخانه بود، اظهار کرد: این کارخانه می‌تواند سالانه ۴۰۰ واگن تولید کند و امیدواریم که آقای جهانگیری کمک کند تا کارخانه فعال شود.

هاشمی با بیان اینکه تامین نیاز‌های واگن ساز تهران می‌تواند با کمک سایر واگن‌سازی‌های کشور انجام شود، اظهار کرد: در این بازدید که حدود ۲ ساعت به طول انجامید رئیس کارخانه واگن‌سازی، مدیر عامل مترو، معاون ترافیک شهردار تهران و رحمانی وزیر صنعت حضور داشتند که آقای رحمانی هم قول داد برای فعال سازی کارخانه کمک کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در مجموع این بازدید با هدف فعال‌سازی کارخانه واگن سازی جهت رونق تولید که دستور مقام معظم رهبری است انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به نتایج حضور رئیس جمهور در افتتاح مترو دولت‌آباد که در روز‌های پایانی نوروز صورت گرفت، گفت: آقای روحانی جلساتی را برگزار کرد و قرار شد که از طریق بانک مرکزی سهمیه فاینانس و انسداد ارزی برای ساخت واگن‌های تهران ایجاد شود.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری اخبار اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۰۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه طی بازدیدی از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد مقدس اظهار کرد: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

وزیر کشور بیان کرد: خراسان رضوی در حوزه احیای بنگاه‌های اقتصادی راکد عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار این کارخانه‌ها افزود: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۸ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و احیا شدند.

وحیدی اظهار کرد: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحدهای تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وزیر کشور خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی تاکید کرد: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحدهای تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

کد خبر 6088655

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد