Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظریف با اشاره به اینکه هیچکس نمی‌تواند علیه مردم ما اقدامی کند مگر اینکه پاسخ قاطعی بشنود، گفت: مشکل خاورمیانه مشکل سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌حد و مرز آمریکا از این سیاست‌هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمد جواد ظریف» در نشست مشترک با «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان گفت: مشکل خاورمیانه مشکل سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و حمایت‌های بی‌حد و مرز آمریکا از این سیاست‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر خلاف همه قواعد حقوق بین‌الملل اشغال قدس شریف و بلندی‌های جولان توسط آمریکا به رسمیت شناخته شده و سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به دست فراموشی سپرده شده است. مشکل منطقه ما این است تا آمریکا تلاش کرده تا با یک جنایت جدید به نام معامله قرن حقوق مردم فلسطین را زیرپا بگذارد، این‌هاست که منطقه ما را دچار مشکل کرده است.

 

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: شما باید سوال بکنید از رژیمی که دارای سلاح هسته‌ای که چطور نتانیاهو در کنار نیروگاه دیمونا که محل ساخت سلاح هسته‌ای است می‌ایستد و می‌گوید ایران باید نابود شود؟ البته هیچکس نمی‌تواند علیه مردم ما اقدامی کند مگر اینکه پاسخ قاطعی بشنود. ما شروع کننده هیچ جنگی نبوده‌ایم و نخواهیم بود. اما کسی با ما جنگ را شروع کند پایان دهنده‌اش آن کشور نخواهد بود.

 

ظریف گفت: من در ملاقات با ماس گفتم توقعم صرفا اجرای برجام است. توجه دوستان اروپایی را به مواد یک تا 3 ضمیمه دو برجام جلب کردم و همینطور بیانیه‌های کمیسیون مشترک برجام پس از خروج آمریکا از برجام.

 

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به اخباری مبنی بر درخواست غرب از ایران برای انجام مذاکره درباره موضوعات مختلف گفت:‌ در مورد بحث‌هایی که ایالات متحده و اروپا مطرح می‌کنند دو نکته مهم است، اول اینکه ما یک توافقی داریم که حاصل 2 سال مذاکره فشرده و 12 سال کار دیپلماتیک است. آیا این توافق را اجرا کرده‌اند که توقع این را دارند که درباره موضوعات دیگر صحبت کنند؟ نخست باید نشان دهند که گفتگو با آمریکا فایده دارد بعد تقاضای مذاکره دیگر کنند. اما موضوع دوم، چه کسی باعث بی‌ثباتی در این منطقه است؟ آیا ما بودیم که به صدام حسین سلاح دادیم؟ آیا ما بودیم که از القاعده حمایت کردیم؟ آیا ما بودیم که نخست وزیر لبنان را زندانی کردیم؟ آیا ما هستیم که هر روز غیرنظامیان یمن را بمباران می‌کنیم؟ آیا ما از داعش و جبهه النصره حمایت کردیم یا اینکه این سلاح‌های آمریکایی بود که توسط عربستان در اختیار آنان گذاشته شد؟ آیا ما مناطق اشغالی کشورهای دیگر را به دیگری بخشیدیم؟ مانند قدس و جولان، آیا ما هستیم که در لیبی و سودان شر به پا می‌کنیم؟ اگر قرار باشد درباره رفتار تشنج آفرین در این منطقه صحبت شود دیگران باید جوابگو باشند، ضمننا ما یک تفاوت دیگر نیز با دیگران داریم، ما 7 هزار سال است که در این منطقه هستیم ولی دیگران از کجا آمده‌اند؟

 

وی همچنین گفت: گفتگوی بسیار خوبی با آقای ماس داشتیم درباره نحوه کاهش تنش، گفتگوهای منطقه‌‌ای پیشنهاد همیشگی ایران بوده و خوشحالیم که آقای ماس از آن حمایت می‌کند و ما همواره از گفتگو با همسایگانمان استقبال می‌کنیم. اما تنش در منطقه ما نتیجه جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است و شخص آقای ترامپ اعلام کرده است که ما در جنگ اقتصادی علیه ایران هستیم. تنها راه کاهش تنش در منطقه توقف جنگ اقتصادی است، نمی‌شود توقع داشت که جنگ اقتصادی علیه مردم ایران ادامه داشته باشه و کسانی که این جنگ را راه‌  انداخته‌اند و یا از آن حمایت می‌کنند در امان باشند. ما معتقدیم که آلمان و اتحادیه اروپا می‌توانند به این کاهش تنش کمک کنند و از ایفای نقش آنها در این زمینه استقبال می‌کنیم./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر عید فطر مقاومت مسکن روزنامه عید سعید فطر مسجد گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ایران و آلمان محمد جواد ظریف آلمان ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند

«محمد سرگزی» رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: ما این روزها شاهد بیداری جهانی علیه رژیم غاصب صهیونیستی هستیم و همین مساله قطعاً نابودی این رژیم را تسریع می‌کند.

وی بیان کرد: دولت آمریکا همیشه با تسلط بر امپراطوری رسانه‌ای دنیا تلاش کرده است تا خودش را چهره مدافع حقوق بشر نشان دهد و همواره سعی کرده است که افکار عمومی دنیا را به این سمت ببرد که دولت آمریکا حامی حقوق بشر است، اما در عمل هیچ گاه اینگونه نبوده است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول سالیان سال اقداماتی در کشورهای مختلف اعم از آفریقا، آمریکای لاتین و منطقه خاورمیانه انجام داده است که به وضوح چهره واقعی مقامات آمریکایی برای مردم دنیا به نمایش درآمده است و همه به خوبی می‌دانند که آمریکا فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهد و اقدامات مقامات این کشور هیچ سنخیتی با این مفاهیم ندارد. آنان در عمل حقوق بشر و آزادی انسان‌ها را زیر پا می‌گذارند و اعتقاد عملی به مفاهیمی چون آزادی بیان و حقوق بشر ندارند.

رییس فراکسیون حقوق بشر مجلس با اشاره به اقدامات وحشیانه آمریکا و نسل‌کشی این کشور طی سال‌های اخیر در بسیاری از نقاط جهان، گفت: مقامات آمریکا همواره سعی داشتند در سایر کشورها وحشی‌گری و جنایت کنند، اما در کشور خودشان به دنبال آن بودند که حتی به ظاهر این اقدامات را انجام ندهند. با وجود این، این روزها آنان وحشی‌گری علیه مردم خودشان را هم به شدیدترین شکل ممکن انجام می‌دهند، در حالی که اعتراض مردم آمریکا علیه اسرائیل کاملاً به حق است و هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند این همه ظلم به مردم فلسطین را ببیند و سکوت کند.

سرگزی تاکید کرد: این روزها می‌بینیم دولتی که مدعی آزادی بیان است و خودش را مدعی آزادی بیان، عقیده و اندیشه در دنیا اعلام می‌کند، با ابراز عقیده مردم خودش این چنین برآشفته می‌شود و اقدامات قهری و خشونت‌آمیز نسبت به دانشجویان انجام می‌دهد و آنان را سرکوب می‌کند که قطعاً این کارها پذیرفتنی نیست.

کد خبر 6097293 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • اذعان «آسپیدس» به هدف قرار گرفتن ناو ایتالیایی در خلیج عدن
  • گروه‌های مقاومت در پاسخ مشروع ایران به رژیم اسرائیل دخیل نبودند
  • آمریکا در مسئله فلسطین در حال عوض کردن جلاد و شهید است / خیزش‌های اروپا و آمریکا منجر به سقوط صهیونیست خواهد شد
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • وزیر اسرائیلی: به حمله ایران پاسخ دادیم