Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: فدراسیون سرآمدان علمی کشور در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در منطقه سوق دهد. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،‌ به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، محمدرضا هرمزی نژاد مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: فدراسیون سرآمدان علمی کشور با هدف دستیابی به مرجعیت علمی با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین و از ابتدای سال 1394 آغاز به کار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه در نظر دارد با شناسایی مستمر افراد توانمند و دارای بنیه علمی قوی و ارائه حمایت‌های ویژه از این افراد، کشور را به سمت مرجعیت علمی در منطقه سوق دهد. در این برنامه سعی شده است با حمایت محققان سرآمد و توانمند برای افزایش تعاملات بین‌المللی با محققان معتبر جهان، استفاده از زیرساخت‌ها و امکانات مراکز معتبر علمی جهان سبب تقویت مراودات علمی و ارائه توانمندی‌های معتبر علمی کشور شود. این برنامه متمرکز بر حمایت از حوزه‌های Physical science و Natural science است و حوزه فنی و مهندسی را در بر نمی‌گیرد.

وی گفت: سال 97 هفتاد نفر در سطح کشور به عنوان چهره‌های سرآمد و شاخص انتخاب شدند. افراد در دو دسته الف و ب قرار گرفتند. 50 نفر گروه الف و 20 نفر گروه ب. در این سال 8 نفر از اعضا هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان سرآمد انتخاب شدند و رتبه کلی دانشگاه هم در میان دانشگاه‌های ایران پنجم بود. با این حال در چند سال اخیر پژوهش‌های دانشگاه به سمت علوم بین رشته ای و گسترش آنها متمرکز می‌شود. همچنین دانشگاه هیئت علمی جوان بسیار خوبی هم در این سال‌ها جذب کرده است و مطمئنم این جوان‌ها می توانند مرزهای سنتی را بشکنند و علوم بین رشته ای را تقویت کنند.

بسیج دانشجویی دانشگاه شریف شب گذشته از «سعید عابد» تقدیر کردبسیج دانشگاه شریف: با عامل شهادت امام‌جمعه کازرون برخورد شود

در این راستا ریاست محترم دانشگاه ماموریتی ویژه به معاونین آموزشی و پژوهشی دانشگاه داده‌اند تا رشته‌های جدید و بین رشته‌ای را در دانشگاه راه اندازی کنند و اقدامات خوبی هم انجام شده است. اما در سال 98 دانشگاه صنعتی شریف با یک جهش درخور به رتبه اول این لیست رسیده است. در لیست 75 نفره امسال 13 از اعضا هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف حضور دارند. 8 نفر در گروه الف و 5 نفر در گروه ب. توزیع سنی این افراد هم نشان می دهد هر دو اعضای هیئت علمی با سابقه و جوان در این موفقیت سهیم بوده اند. یعنی هر دو گروه هیئت علمی با سابقه و جوان در حوزه های Physical science و Natural science کیفیت پژوهش بالایی دارند. مدیر پژوهشی دانشگاه در ادامه گفت: در این فهرست دانشگاه صنعتی شریف فاصله زیاد و معنا داری با رتبه بعدی خود دارد که پژوهشگاه IPM است و دانشگاه‌های دیگر با فاصله نسبتا زیادی از لحاظ امتیاز در مکان‌های پایین تر قرار دارند.


مدیر پژوهش دانشگاه در ادامه به نحوه حمایت از سرآمدان نیز اشاره کرد و گفت: سه نوع مدل حمایتی برای این افراد در نظر گرفته شده است که شامل: پژوهانه های فردی که به صورت نقدی پرداخت می‌شود، گرنت خدمات آزمایشگاهی و در نهایت هزینه استخدام یک یا دو پژوهشگر پسا دکتری است که در دانشگاه صنعتی شریف بر اساس رتبه سال جاری امکان به کارگیری 15 نفر پژوهشگر پسا دکتری از طریق فدراسیون سرآمدان علمی ایران فراهم شده است.
هرمزی نژاد تاکید کرد: دانشگاه 5 سالی است برنامه ای با عنوان ارتقای کیفیت پژوهش دارد و سه سالی است که برنامه افزایش مقالات شاخص پژوهشی را تدوین و اجرا نموده است. این برنامه‌ها که با هدف حداکثر کردن مقالات با کیفیت بالا است- بدون شک تاثیرش را در ارتقای کیفیت پژوهش دانشگاه بر جای گذاشته و ان شاالله با استمرار این برنامه‌های حمایتی و نیز برنامه‌های جدیدی در معاونت پژوهش و فناوری در سال‌های پیش رو وضعیت بهتر نیز خواهد شد. از طرف دیگر استخدام و به کار گیری افراد با کیفیت در دانشگاه تاثیر به سزایی در این موضوع دارد. برآیند آن برنامه‌ها و جذب این افراد بالا رفتن سطح کیفی پژوهش در دانشگاه است.

انتهای پیام/

R1541/P/S1/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دانشگاه شریف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه شریف دانشگاه شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مراسم شصت و دومین جایزه البرز از ۵ دانشمند تقدیر شد که ۳ نفر آنها از دانشمندان بنام کشور و یک دانشمند زیر ۴۰ سال و جوان است.

اسامی این دانشمندان به این شرح است:

دکتر حسین بلندی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و پدر ماهواره ایران است. وی همچنین مجری طراحی و ساخت ماهواره‌های نوید و ظفر بوده است.

دکتر شمس السادات زاهدی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و اولین بانوی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت است.

دکتر مسعود صلواتی نیاسر، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و چهره برجسته نانوی ایران است.

دکتر  سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران است.

در بخش دانشمندان زیر ۴۰ سال و جوان جایزه البرز به دکتر امیرحسین آبادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایزه البرز اعطا شد.

وی در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی روشی را برای تشخیص زودهنگام سرطان دستگاه گوارش ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معدن بعد از نفت دومین زمینه ثروت آفرینی برای کشور است
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • برنامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ایجاد یک دانشگاه هوشمند
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند