Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@00:09:12 GMT

اولویت با آینده‌پژوهی است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۱۷۸۶

 به گزارش ایکنا، جهان اقتصاد نوشت: مشتریان در حال تغییر هستند، اما سوال مهم این است که چه کسی این تغییرات را هدایت می کند؟ مثلا، چه کسی برای اولین بار اینترنت را راه اندازی کرد؟ ماکروسافت، اپل، آی بی ام یا جنرال الکتریک؟ خیر، این شرکتها نبودند، بلکه مشتریان اینترنت را گشترش دادند. این مشتریان بودند که با استقبال خود از اینترنت، شرکتهای بزرگ را مجبور کردند که استراتژی های خود را تغییر دهند تا پاسخگوی این تقاضای روز افزون باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واقعیت این است در حال حاضر مصرف کنندگان آینده را هدایت می کند و نوآوری های مصرف کنندگان کسب و کار ها را شکل می دهد. اما آیا چابکی لازم برای وفق دادن خود با نوآوریهای مشتریان را داریم؟ آیا خلاقیت و نوآوری لازم برای جذب مشتریان در سرتاسر دنیا، تغییر سبک زندگی آنها و تبدیل کردن آنها به بخشی جدایی ناپذیر از کسب و کار را داریم؟ فکر نمی کنم جواب مثبتی برای این سوالات وجود داشته باشد چون هدایت مشتریان به سمت آینده یکی از مهمترین چالشهای پیش روی شماست و مشتریان جدید همه جا هستند. فرقی نمی کند در بمبئی باشند یا ایران، مشتریان، آینده جدیدی هستند که همه چیز را تغییر خواهند داد. جهانی سازی درآینده یعنی توانایی هماهنگ کردن دویست کشور جهان به همراه دو میلیارد نفری که قرار است به جمعیت آنها اضافه شود. رویکرد جدید جهانی سازی در بازارهای آینده، توجه به شهرهاست. شهرها فارغ از بحثهای جغرافیایی و حکومتی به بسترهای تحولات عمیقی در آینده تبدیل خواهند شد و منشاء ظهور انواع بازارهای می شوند که همراستا با نیازهای پیچیده مصرف کنندگان آینده رشد خواهند کرد. اما سوال مهم این است که می توانیم پیچیدگی این جهان پیچیده و چالشهای مربوط به این تغییرات سریع و احتمالا مخرب آن را مدیریت کنیم؟ نمی دانم، اما باید مشخص کنیم چگونه ساختارهای منسجمی را برای مدیریت پیچیدگیهای آینده، درون سازمان هایمان ایجاد کنیم و همه چیز را به صورت سیستمهای یکپارچه در آوریم. باید یاد بگیریم که نسبت به بازار آینده، کارمندان و مشتریان خود تفکری نظام مند و جامع داشته باشیم . و قطعا سرعت بخش مهمی از این فرایند است.

در آخر: هدف ما نباید صرفا پیروزی در رقابتهای تجاری باشد، بلکه باید دنبال شکل دادن آینده باشیم و شکل دادن آینده نیاز به همکاری گسترده دارد.

حامد هدائی ــ دبیر گروه بازار سرمایه( بورس، بانک و بیمه)

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده

 

 

 

 

 

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین ارکان هر جامعه پویا است که اگر این نیروی انسانی ماهر و توانمند باشد به جهش تولیدی کشور می‌تواند کمک چشم گیری داشته باشد.

موضوعی که امسال به نام شعار سال برگزیده شده و برای تحقق جهش تولیدی باید نیروی کار در جامعه ماهر و توانمند شوند که این موضوع جز با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

هر چند با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های نوین در دنیا باید این آموزش‌ها به روز و مطابق با سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی در جهان باشد.

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه‌های معتبر جهان تا چند سال آینده میلیون‌ها شغل از بین خواهد رفت و شغل‌های جدید جای آن‌ها را خواهد گرفت.

مهرداد عظیمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تعداد مجوز‌هایی که برای تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سال گذشته صادر شده ۱۷ هزار و ۶۵۰ مجوز است و تعداد مجوز‌های صادره یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم تا کنون به ۴۱ هزار و ۷۹۳ مجوز رسیده است که این آمار‌ها نشان دهنده رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز تأسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار، مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است که رشد ۱۱۹۴ درصدی صدور مجوز آموزشگاه آزاد و ارائه بیش از ۶۰ درصد از آموزش‌های مهارتی توسط بخش خصوصی نشان از مشارکت مردم در امر مهارت آموزی و واگذاری حقیقی مأموریت اصلی این مجموعه به مردم دارد. 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای عضو سازمان بین المللی کار (ILO) می‌باشد اظهار کرد: حدود ۸۰ میلیون شغل از مشاغل و مهارت‌های موجود در چند سال آینده دچار تغییر شده و یا از بین خواهند رفت و بیش از ۹۰ میلیون حرفه در حوزه فناوری‌های نو جایگزین مشاغل گذشته خواهند شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به عصر پیشرفت شتابان تکنولوژی و فناوری اطلاعات، گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با داشتن ۶۵۸ مرکز، ۴۸۰۰ کارگاه، بیش از ۴۰ هزار مربی دولتی و غیر دولتی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فعال، بیش از ۴ هزار مرکز جوارکارگاهی، سهم زیادی در توانمندسازی مردم و مطالبات آنان در حل مسأله اشتغال دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • تورم و بیکاری چالش بزرگ لرستان/ زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • اولویت امروز جهان اسلام غزه است/ بقاء انقلاب و استحکام آن مرهون وحدت و تقریب است
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • درویش: عالیشاه نباید آن اشتباه را می کرد/ نام پرسپولیس تغییر نمی کند
  • اندیشمندان دنیا به تغییر ساختار قدرت در جهان اتفاق‌نظر دارند