Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر استان اصفهان عدم صدور مجوز برای برداشت خاک، مشکلات تأمین لوازم یدکی دستگاه‌ها و عدم مشورت تصمیم‌گیرندگان با نماینده تولیدکنندگان آجر را از مهم‌ترین چالش‌های این صنف در استان اصفهان می‌داند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

اصغر کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، درباره چالش‌های پیش روی تولیدکنندگان آجر در استان اظهار داشت: تأمین لوازم یدکی دستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین مشکلات این صنف است و برای مثال بلبرینگی که با قیمت 200 هزار تومان می‌خریدیم به 5 میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلبرینگ‌های چینی موجود در بازار نیز کیفیت نداشته و باید حتماً از جنس آلمانی یا ژاپنی استفاده کنیم.

وی به افزایش 30 تا 40 درصدی دستمزد کارگران این بخش اشاره کرد و افزود: البته این افزایش دستمزد حق کارگران است. رکود ساختمان‌سازی نیز از دیگر چالش‌هایی است که تولیدکنندگان آجر با آن مواجه هستند.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر استان اصفهان درباره وضعیت سوخت واحدهای آجرسازی ادامه داد: زمزمه‌های افزایش قیمت سوخت وجود دارد، اما خوشبختانه هنوز سوخت را گران نکرده‌اند. البته مشکلات ما زیاد است و کاهی که برای تهیه کاه‌گل داخل کوره‌ها با قیمت کیلویی 200 تومان می‌خریدیم را امسال باید کیلویی 600 تومان بخریم.

کیانی با بیان اینکه تمام واحدهای تولید آجر اصفهان از گاز استفاده کرده و دیگر کوره مازوتی نداریم، گفت: البته با اینکه اداره محیط زیست آلایندگی واحدها را اندازه‌گیری کرده و مشکلی از این نظر نداشتیم، همچنان اعتقاد دارند آلاینده هستیم و هنوز 2 تا 3 درصد سهم آلایندگی از ما اخذ می‌شود.

وی درباره همکاری ادارات مرتبط در استان بیان داشت: به هر حال دست آنها را قانون بسته است، اما کم و بیش با ما همکاری می‌کنند.

پای شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد بیخ گلوی رونق تولید؛ حساب کارخانه آجر دهدشت مسدود شدمشکلات کارگران کارخانه آجر و پتروشیمی دهدشت برطرف می‌شوداقتصاد بدون نفت| کوره آجرپزی در اسفراین و دست‌هایی که از خاک "مــعاش" می‌سازند+تصاویر

حق برداشت خاک از زمین‌های خود را هم نداریم

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر استان اصفهان با اشاره به مشکل تأمین خاک تصریح کرد: از سال 88 تا کنون به صنف ما خاک نمی‌دهند و حتی می‌گویند در زمین خودمان هم اجازه خاک‌برداری نداریم. طبق مصوبه سال 88 واحدهای آجرسازی باید در یک آبادی در نزدیکی هرند مستقر شوند، اما چه امکاناتی فراهم است که ما به این منطقه برویم؟ بار آجر باید دوباره به اصفهان برگردد و طی کردن این فاصله هزینه‌های اضافی به کشور تحمیل می‌کند.

کیانی اضافه کرد: از طرف دیگر گاز آلایندگی ندارد، اما اداره محیط زیست اعتقاد دارد هنوز آلاینده هستیم و با تحویل خاک به ما موافقت نمی‌کند. برای رفع این مشکل جلساتی با استاندار و فرماندار اصفهان داشتیم اما جوابی به ما ندادند و به همین دلیل این موضوع یکی از مشکلات بزرگ صنف ما است.

وی اظهار داشت: در منطقه 75 کارخانه آجرسازی وجود دارد که می‌گویند همگی باید به هرند برویم، در صورتی که این مصرف‌کننده است که جریمه تحمیل هزینه اضافی حمل بار به اصفهان را می‌دهد. از طرف دیگر باید امکاناتی مانند یک پست برق یا یک چاه آب و جاده دسترسی به ما نشان بدهند تا به آن منطقه برویم.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر استان اصفهان با انتقاد از عدم دعوت نماینده این صنف در جلسات مرتبط در استان گفت: وقت گرفتن از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان کار بسیار مشکلی است. از طرف دیگر یکی از نهادهای استان نامه‌نگاری کرد تا به ما خاک بدهند و قبول کردند، اما فردی بدون اینکه به ما اطلاع بدهد این مسئول را به محل کارخانه‌های آجرسازی برده و با نشان دادن سکوهایی که ارتفاع دارد و محل مخلوط کردن انواع خاک است، عنوان کرده تولیدکنندگان آجر دروغ می‌گویند و خاک دارند.

کیانی ادامه داد: متأسفانه مسئولان امر پشت درهای بسته تصمیم می‌گیرند و حتی از من به عنوان رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان آجر استان در جلسات دعوت به عمل نمی‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: فردی که پیش از این مسئول خاک ما بود با دادن اطلاعات غلط به مسئولان کار را خراب کرد و الان هم نمی‌توانیم پیش مسئولان برویم و بگوییم این فرد موضوعات مربوط به خاک را اشتباه به آنها منتقل کرده است. البته برخی از تولیدکنندگان آجر خودشان زمین دارند ولی اجازه استفاده از آن را نمی‌دهند و با مجوز اداره صنایع خاک را به واسطه فروخته‌اند و ما از واسطه خاک می‌خریم.

انتهای پیام/ح

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است

به گزارش خبرنگار مهر، آئین بهره‌برداری از سومین زمین چمن طبیعی مدرسه فوتبال مصطفوی در باشگاه شرکت نفت اصفهان عصر دوشنبه با حضور نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران شرکت نفت، هنرجویان و بازیکنان این مدرسه و خانواده‌های آنان برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حامد یزدیان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درخصوص نیاز استان به افزایش سرانه و فضاهای ورزشی، اظهار داشت: یکی از راه‌کارهای افزایش سرانه ورزشی این است که مردم را باید درگیر ورزش کرده و سرمایه‌های خُرد آنان را نیز وارد فضاهای ورزشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دستگاه‌های دولتی ما، زمین‌های چمن یا امکانات ورزشی دارند که طی سال‌های پیش مختص کارمندان آنان بوده و اکنون بلااستفاده است یا در برخی روزها استفاده نمی‌شود؛ این فضاها را باید به کمک ورزش استان آورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیرساخت ورزشی سرمایه زیادی نیاز دارد، افزود: لازم است که هم امکانات دولتی و هم داشته‌های مردمی در راستای توسعه ورزش استان به میدان بیاید زیرا این مهم بر شادی و نشاط و سلامتی جامعه مؤثر است.

همچنین محمدسعید مصطفوی مدیرعامل مدرسه فوتبال مصطفوی نیز در گفت‌وگو با مهر با اشاره به بهره برداری رسمی از سومین زمین چمن طبیعی این آکادمی‌، اظهار داشت: این مدرسه فوتبال دو زبانه که از سال ۱۳۹۷ تأسیس شده هم اینک دارای ۵۰۰ بازیکن در رده سنی پنج تا ۱۵ سال است و ۳۲ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

وی ابراز داشت: پس از سال‌ها عدم فعالیت در زمین چمن شرکت نفت در اصفهان، این فضای ورزشی با حمایت و همکاری مدیران شرکت در اختیار مدرسه فوتبال مصطفوی قرار گرفت و منجر به احیای دوباره این زمین چمن شد.

به گزارش مهر، در این مراسم که با حضور نماینده منتخب مردم و شماری از مدیران شرکت نفت اصفهان برگزار شد، از اپلیکیشن مدرسه فوتبال مصطفوی نیز رونمایی شد.

کد خبر 6098728

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان اصفهان
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • فرونشست در اصفهان و خوزستان به بیش از ۷تا۱۰ سانتی متر رسید
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند