Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی همایش علمی و تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان با بیان اینکه همایش علمی انتقال آب دریای خزر به سمنان به‌زودی در سمنان برگزار می‌شود گفت: ۶۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال‌ شده است. ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مجید قلهکی بعد از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت: طرح انتقال آب از دریای خزر در سال‌های پایانی دهه 80 مطرح شد و  چند سال بعد یعنی در سال 91 مرحله نخست طرح مطالعاتی این پروژه بزرگ آغاز و سال 97 به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به در نظر گرفتن اعتباری در بودجه سال 98 از سوی نمایندگان مجلس افزود: این اعتبار مربوط به حوزه‌های مطالعاتی و اجرایی است.

ایران میزبان نشست آینده گروه کاری دریای خزراقدامات لازم برای پروژه اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا پایان سال آینده انجام می‌شودگیلان|‌ صید ماهیان استخوانی از دریای خزر کاهش یافت

دبیر علمی همایش علمی و تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان با اشاره به‌ضرورت برگزاری این همایش گفت: فراخوان این همایش در سه نوبت و برای 120 نفر از متخصصان و کارشناسان صنعت آب و اساتید و دانشجویان ارسال‌شده است و که نتیجه آن ارسال 60 مقاله به دبیرخانه همایش بود.

قلهکی افزود: از این تعداد 32 مقاله پس از انجام مراحل داوری به این همایش علمی راه پیداکرده‌اند که در دست چاپ قرار گرفته‌اند و قرار است به‌صورت پوستر در محل برگزاری این همایش در معرض دید عموم قرار گیرند.

وی در مورد مکان و زمان برگزاری این همایش گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده «همایش علمی و تخصصی طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان» در دانشگاه سمنان در روز 25 خردادماه امسال با حضور متخصصان و دانشگاهیانی که دارای سوابق اجرایی و پژوهشی در حوزه مدیریت منابع آب هستند برگزار می‌شود.

دبیر علمی همایش علمی و تخصصی طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان محورهای این همایش را شامل فرهنگ مصرف، فنی، زیست‌محیطی، ژئوپلیتیکی و سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری عنوان کرد.

قلهکی بیان کرد: وضعیت آب در استان سمنان به نقطه بحران رسیده است که عواملی همچون کاهش شدید سطح ایستابی، تخلیه آبخوان‌ها و فرونشست زمین در سال‌های اخیر در آن دخیل بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی از دغدغه‌های اصلی مدیران و مسئولان ارشد این استان قرار گرفته است عنوان کرد: طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان فقط در 2 حوزه آب شرب و صنعت مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ خلیل‌علی محمدزاده، دبیر علمی این همایش، با دعوت از پژوهشگران برای همراهی در این حرکت علمی، از برگزاری میزگرد تخصصی  و تبیینی سلامت، حکمت و حکمرانی به عنوان پیش همایش با سخنرانی ۳ تن از صاحب نظران حوزه ادبیات، فقه و فلسفه در روز ۲۹ اردیبهشت ماه در محل همایش خبر داد.

دبیر علمی همایش اظهار داشت: غیر از مقالات وارده که پس از داوری، تحت پوشش مجلات ISC و برخی نیز در مجلات علمی پژوهشی وزارتین چاپ خواهد شد، ارائه بیش از ۳۰ عنوان سخنرانی توسط استادان داخلی و خارجی در دستور کار این همایش قرار دارد.

علی محمد زاده از استادان و دانشجویان دکتری تخصصی درخواست کرد که طی دو هفته آینده مقالات خود در محورهای یاد شده در پوستر همایش را در سایت همایش به آدرس(https://tms.iau.ir/research/fa/page/7441) ثبت نمایند.

وی همچنین با اشاره به نقش هدایتی و حمایت معاونت علوم انسانی و هنر و معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از همایش، افزود: پیوند علوم انسانی و علوم پزشکی در تحقق طب حکمت بنیان و تعمیق حکمرانی مطلوب در نظام بهداشت و درمان کشورها امری ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • تأکید مجدد السیسی بر ضرورت آتش بس و ارسال کمک های بشردوستانه به غزه
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان