Web Analytics Made Easy - Statcounter

متقی طلب با بیان اینکه شهرستان رشت با ۱۷ طرح، ۲۰ درصد تسهیلات بوم‌گردی را به خود اختصاص داده است گفت: از ۸۶ درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارا فقط ۲۰ درصد موفق به جذب تسهیلات شدند.

«حسین متقی طلب» با اشاره به ابلاغیه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان در خصوص تسهیلات اشتغالزایی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: اعتبار کلی استان در تسهیلات روستایی و فراگیر 630 میلیارد تومان اعلام شده که شامل 30 درصد اعتبارات متمرکز کشوری و نهادهای حمایتی نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارگزار توسعه اشتغال گیلان با اشاره به اعتبار 318 میلیارد تومانی استان بدون احتساب اعتبارات نهادهای حمایتی و اعتبارات متمرکز افزود: از این میران باید 159 میلیارد تومان در اختیار بانک کشاورزی و 53 میلیارد تومان جداگانه در بانک‌های توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی قرار می‌گرفت.

 

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی توانسته 116 میلیارد تومان این اعتبار را جذب کند ادامه داد: بانک توسعه تعاون 67 میلیارد تومان و بیشتر از سهمیه ابلاغی، پست بانک 47 میلیارد تومان و 37 میلیارد تومان نیز صندوق کارآفرینی امید جذب کرده‌اند.

 

متقی طلب تصریح کرد: بر این اساس با 89 درصد جذب اعتبارات دارای رتبه 15 کشوری هستیم.

 

وی با اشاره به سامانه کارا و ضرورت ثبت نام در این سامانه جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی گفت: تا امروز 18 هزار و 449 نفر در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند که 134 میلیارد تومان از اعتبارات استان به متقاضیان جهاد کشاورزی پرداخت شده است.

 

کارگزار توسعه اشتغال گیلان ادامه داد: با این میزان اعتبار جهاد کشاورزی متعهد به ایجاد 2 هزار و 590 شغل شده است.

 

وی با بیان اینکه سازمان صمت گیلان دارای 20 درصد عملکرد جذب تسهیلات با 960 تعهد اشتغال است عنوان داشت: 52 میلیارد ریال از تسهیلات پرداختی استان مربوط به متقاضیان سازمان صنعت، معدن و تجارت بوده است.

 

به گفته متقی طلب، سازمان میراث فرهنگی 62 میلیارد ریال از این مبلغ را به خود اختصاص داده که متعهد به ایجاد هزار و 918 اشتغال شده است.

 

وی سهم خوداشتغالی استان در تسهیلات اشتغال روستایی را 24 درصد اعلام و اظهار داشت: از 86 درصد ثبت‌نام کنندگان در سامانه کارا فقط 20 درصد موفق به جذب تسهیلات شدند.

 

متقی طلب با اشاره به حوزه بوم‌گردی و ثبت‌نام 721 متقاضی در سامانه کارا در این حوزه گفت: 421 فقره طرح به ارزش 76 میلیارد تومان به بانک معرفی شد که از این تعداد 145 فقره تشکیل پرونده دادند.

 

وی افزود: 83 طرح بوم‌گردی موفق به دریافت وام معادل 27 میلیارد تومان شدند که شهرستان رشت با 17 طرح، 20 درصد واحدهای بوم‌گردی را به خود اختصاص داده است.

 

کارگزار توسعه اشتغال گیلان با بیان اینکه 10 درصد مجموع اعتبارات به طرح‌های بوم گردی پرداخت شد اظهارداشت: هیچ‌گونه تقاضای بوم‌گردی از شهرستان لنگرود در سامانه کارا ثبت نشده است.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر مسکن خبرگزاری شبستان عید فطر محمد جواد ظریف مقاومت استان بوشهر دهه کرامت شبستان بیرجند بوم گردی در گیلان سامانه کارا تسهیلات اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز پنج‌شنبه در جلسه بررسی تبصره ۱۸ قانون بودجه لرستان، اظهار داشت: اعتبار مربوط به جز سوم تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۲ از آذرماه گذشته به بانک‌ها پرداخت و روند کار در اختیار دستگاه‌های اجرایی متعهد قرار گرفت که در پایان سال گذشته بیش از ۴۴ درصد آن پرداخت شد.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری که در کشور برای پرداخت این تسهیلات در کشور در نظر گرفته شده است پرداخت ۷۰ درصدی است که امیدواریم باتوجه‌به باز بودن سامانه پرداخت در بانک‌ها و تسریع روند تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها از مرز ۷۰ درصد نیز عبور کنیم.

معاون استاندار لرستان در مورد بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در این بخش از پرداخت تسهیلات نیز در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و جزو دو استان برتر کشور هستیم.

ابراهیم، ی گفت: در جز چهارم تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ نیز که در اختیار دستگاه‌های حمایتی است به‌خوبی عمل شده و از ۱۳۰۰ میلیارد سهم استان تا کنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد جذب و پرداخت شده است.

کد خبر 6094995

دیگر خبرها

  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • درخواست متقاضیان برای آسان سازی شرایط اعطای وام ۳۰۰ میلیونی
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • بانک‌ها در پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت همکاری کنند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • جذب ۱۰۰۰ میلیارد از تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟