Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:49:15 GMT

فروش تابعیت مصری به خارجی‌ها در ازای ۱۰ هزار دلار

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۳۹۹۰

مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر با اعطای تابعیت این کشور به اتباع خارجی در ازای دریافت ۱۰ هزار دلار موافقت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، کمیسیون دفاع و امنیت ملی مجلس نمایندگان مصر با طرح اصلاح قانون اعطای تابعیت مصری به اتباع خارجی موافقت کرد.

«کمال عامر» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان مصر پس از برگزاری نشست این کمیسیون گفت که هدف از این قانون اعطای تابعیت در مقابل سرمایه‌گذاری است که به تحقق توسعه اقتصادی کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته روزنامه «المصریون»، عامر افزود که این قانون شامل پنج ماده اصلی است و در ماده نخست بر منحصر کردن اعطای اقامت به سه دسته اعم از اتباع خارجی دارای اقامت ویژه، اتباع دارای اقامت عادی و اتباع دارای اقامت موقت تأکید شده است.

وی گفت که طبق ماده دوم این قانون شروط دریافت تابعیت مصری اعم از خرید یک مِلک دولتی یا خصوصی، آغاز یک پروژه سرمایه‌گذاری مطابق با قانون سرمایه‌گذاری و یا سپرد‌ه‌گذاری مبالغ مالی (ارز خارجی)، تشریح شده است.

به گفته وی، ماده سوم این قانون بر ایجاد واحدی در دولت به منظور بررسی تقاضای اخذ تابعیت مصری تأکید دارد که این واحد با تصمیم نخست‌وزیر تشکیل می‌شود و اعضای آن نمایندگان از وزارتخانه‌های خارجی، کشور، سرمایه‌گذاری، همکاری بین‌المللی و دستگاه‌های امنیتی مربوطه خواهد بود.

به موجب این ماده اتباع خارجی تقاضای اخذ تابعیت مصری را با مراجعه به این واحد و یا سایت اینترنتی خود مطرح کرده و مبلغ ۱۰ هزار دلار پرداخت خواهند کرد که پس از آن واحد مذبور به بررسی درخواست آن‌ها می‌پردازد و در مدت زمان حداکثر سه ماه، به تقاضای آن‌ها پاسخ خواهد داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مجلس نمایندگان مصر تابعیت مصر رامبد جوان اقتصاد مقاومتی عبدالرضا داوری هایکو ماس شینزو آبه فرهاد مجیدی حشمت علوی حیات شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع

 یوسف شعبانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

گفتنی است استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و همدان به طور کامل اقامت اتباع در آنها ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه