Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه درصد دختران فارغ‌التحصیل بیکار رو به ازدیاد است، در حال حاضر در 2 طرح با وزارت کار همکاری داریم که برای اشتغال پایدار بیش از ۱۲ هزار زن هدف‌گذاری شده است همچنین برای شهرستان قدس نیز این سهمیه در نظر گرفته‌شده است.به گزارش بلاغ، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بعد از ظهر امروز دوشنبه با حضور در جلسه شورای اداری شهرستان قدس، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از رویکردهای معاونت‌های زنان توان‌افزایی اقتصادی و اشتغال زنان است و با توجه به اینکه درصد دختران فارغ‌التحصیل بیکار رو به ازدیاد است و بسیاری از خانم‌ها در حوزه‌های مهارتی آمادگی دارند در یک برنامه‌ریزی با وزارت کار در حوزه توسعه مشاغل خانگی، در حال حاضر در 2 طرح با وزارت کار همکاری داریم که برای اشتغال پایدار بیش از ۱۲ هزار زن هدف‌گذاری شده است همچنین برای شهرستان قدس نیز این سهمیه در نظر گرفته‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از برنامه‌های دیگر در این زمینه حمایت و توان‌افزایی در سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد است و شهرستان قدس نیز می‌تواند از آمار ۳ سازمان مردم‌نهاد فراتر رود چراکه سرمایه اجتماعی کشور در این زمینه‌ها مخصوصاً جوانان بسیار بالاست و با حمایت‌های دولت این طرح‌ها در ۴ استان اجراشده است.

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: باید با تلاش و همت خود از فرصت‌ها استفاده کنیم و شهرستانی که قدمت تاریخی دارد در شرایط جدید و فرصت‌های خود با توجه به تمایل دولت به بازآفرینی و رشد و توسعه، حرکت کند.

ابتکار افزود: یکی از اهداف و وظایف نظام از ابتدا انقلاب بحث عدالت و تحقق عدالت بود که گاهی اوقات عدالت را توزیع ثروت دیدند و نه تولید ثروت که به توزیع یارانه پرداختند ولی عدالت بعد سیاسی دارد که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است تا مردم در تعیین سرنوشت خود دخالت کنند.

وی تصریح کرد: بعد اجتماعی عدالت توجه به فرصت‌های برابر برای آحاد جامعه است و دولت در آن نقش دارد و یکی از زوایای عدالت جنسیتی است و زن و مرد در ماهیت وجودی از نفس واحده خلق‌شده‌اند و در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های اجرای در هر زمینه توجه به اینکه این فرصت‌ها برای زنان برابر مردان فراهم شد و باید فرصت‌های برابر آموزشی میسر شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قانون برنامه ششم توسعه کشور در موضوع عدالت جنسیتی تکالیفی را بر عهده دولت گذاشته است، تأکید کرد: در شاخص‌های ابلاغ شد در برنامه ششم توسعه کشور، باید توجهات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف مانند بهداشت داشته باشیم و هر استانی نیز از سال گذشته سند ارتقا وضعیت زنان خود را تدوین کرده و هر شهرستانی نیز باید به‌تبع همین باشد و باید عدالت جنسیتی در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.

ابتکار اضافه کرد: در حوزه آسیب‌ها مسئله ارتقا تاب‌آوری اجتماعی را در دستور کار قرار داده‌ایم که در تهران و حتی شهرستان قدس در روستای محمدآباد اجرا شد که امید است با همکاری دستگاه‌های مرتبط طرح به‌صورت گسترده در شهرستان‌های دیگر اجرا کنیم و هر استانی امروز یک نقشه راه تاب‌آوری اجتماعی دارد که در مواجه صحیح جامعه مؤثر است.

وی آموزش قبل، حین و بعد از ازدواج را یکی از مسائل مهم در معاونت زنان دانست و عنوان کرد: با دستگاه‌های دیگر هماهنگی‌های لازم انجام‌شده است تا این آموزش‌ها تقویت شود و در کنار آن نیز طرح ملی گفت‌وگو خانواده را داریم که مرحله اول آن اجراشده و به اختلالات خانواده می‌پردازد و می‌دانیم که مشکلات اقتصادی و معیشتی مسبب مشکلات زیادی است و این اختلال ارتباطی جامعه روزبه‌روز در حال افزایش است و خاص ایران نیز نیست و جوامع دیگر نیز به‌واسطه انقلاب ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی با آن مواجه هستند.

معاون امور زنان رئیس‌جمهور اضافه کرد: در این طرح تلاش بر این است تا موضوع مهارت‌های ارتباطی از سطح مدرسه تا دانشگاه مدنظر قرار گیرد تا خانواده ایرانی مجدداً استحکام را در روابط خود داشته باشد و اعضای خانواده بتوانند باهم صحبت کنند و مطالبه نسل جوان است و در حال حاضر در حال اجرای طرح گفتگوی بین نسلی هستیم و طرح سفیران گفتگو را با مشارکت وزارت علوم داریم و با همکاری تشکل‌های مردم‌نهاد نیز برای سطح جامعه نیز در دستور کار داریم.

ابتکار در پایان خاطرنشان کرد: محور اصلی کار ما تحقق عدالت جنسیتی است و ان‌شالله شهرستان قدس با توجه به ظرفیت‌های موجود پیشگام باشد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند.

براساس بیانیه بانک جهانی مبلغ ۷۰ میلیون دلار آن از طریق صندوق امانی افغانستان (ای.‌آرتی.‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی.‌دی.‌ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی تصریح کرد: انجمن توسعه بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته چارچوب مشخص و مؤثری را برای هزینه این مبلغ در بخش‌های اشتغال، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته ملیندا گود، با این کمک، آی.‌دی.‌ای می‌تواند به ارائه خدمات خود در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی همچنین اذعان داشت: این طرح با اعتبارات جدید، فعالیت‌های خود را در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری را برای زنان فراهم می‌کند و برای بازگشت‌کنندگان افغانستانی شرایط اشتغال و برخی خدمات دیگر را ارائه می دهد.

کد خبر 6093978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • محور اصلی کار بنده توجه به اشتغال و کسب و کار است
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است
  • اشتغال پایدار از عوامل نگه‌داشت جمعیت است
  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • امسال برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه ریزی شده است
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است