Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:28:38 GMT

حضور بانوان در فعالیت‌های سیاسی افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۴۴۸۲

حضور بانوان در فعالیت‌های سیاسی افزایش یافته است

به گزارش ایرنا ناهید پرویزپور روز دوشنبه در نخستین نشست مجمع مشورتی بانوان شورای استان، انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهمترین رویداد سال جاری عنوان کرد و افزود: مردم برای مدت چهار سال قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری کشور را به منتخبین خود در مجلس شورای اسلامی می‌سپارند و این انتظار را دارند که نمایندگان پیگیر مطالبات به‌حق و قانونی و حل مسائل و مشکلات استان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از سازوکارهای جریان سازی جهت افزایش مشارکت سیاسی زنان است، گفت: حضور بانوان در سطح توده‌ای در فعالیت‌های سیاسی نسبت به اوایل انقلاب افزایش چشم‌گیری داشته است اما در سطح نخبگان ما هنوز با شکاف جنسیتی عظیمی روبرو هستیم.

مدیرکل امور بانوان بیان کرد: دین اسلام در مقایسه با سایر ادیان بهترین دیدگاه را نسبت به مشارکت زنان در جامعه دارد اما وقتی در عمل به آمار و ارقام شاخص‌های عدالت جنسیتی رجوع می‌کنیم کشور ما در شکاف جنسیتی حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و در اقتصادی دارای رتبه بالایی است.

وی افزود: دولت دکتر روحانی در استفاده از زنان در بخش‌های مختلف از جمله فرمانداران‌، معاونین استاندار، بخشداران و مدیران میانی شاخص مشارکت سیاسی زنان را ارتقا بخشید اما هنوز تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم.

پرویزپور موانع پیش روی زنان در مشارکت سیاسی را نسبت به مردان بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: دولت تلاش زیادی کرد تا سهم ۳۰ درصدی لیست‌های انتخاباتی احزاب در انتخابات ۹۸ به زنان اختصاص یابد اما در مجلس با اقبال مواجه نشد و رأی نیاورد.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره) که زنان باید در مقدرات اصلی کشور شریک باشند، تصریح کرد: انتخابات سال جاری فرصت خوبی است تا زنان با تکیه بر دانش و استعدادهای خود وارد عرصه‌های رقابت انتخابات شوند.

مدیر کل امور بانوان با تاکید بر لزوم همگرایی زنان و تقویت یکدیگر در رقابت‌های تبلیغاتی گفت: در انتخابات مجلس فقط سه درصد از شرکت کنندگان در انتخابات زن بودند اما در مجلس دهم با ایجاد فضای باز سیاسی و بستر سازی مشارکت سیاسی برای زنان شاهد ۱۱/۵ درصد بودیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود در انتخابات ۹۸ آمار زنان ثبت نام کننده افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی گفت: مدیران رسانه و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در گفتمان سازی، افزایش مشارکت سیاسی زنان دارند لذا انتظار داریم اصحاب رسانه در این دوره از انتخابات، افکار عمومی را به سمت اعتماد به زنان و تشویق مشارکت سیاسی آنان سوق دهند.

پرویزپور اظهار کرد: زنان عضو شورا به‌عنوان نمایندگان محلی شهرها تمام تلاش خود را در جهت حضور هر چه پررنگ‌تر نقش زنان در انتخابات معطوف کنند.

وی بیان کرد: بدون شک عملکرد زنان در شوراهای اسلامی اعتماد عمومی را نسبت به توانمندی آنان افزایش می‌دهد و این امیدواری را ایجاد می‌کند که ما در استان برای اولین بار شاهد منتخبین زن در شهرستان‌های استان باشیم.

/ ‏۶۰۶۰/‏ ۷۲۶۴

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است

بیژن نوباوه‌وطن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هنوز یک پنجم مجلس دوازدهم تعیین نشده که این تعداد بسیار مهم و اثرگذار است.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: مطمئن هستم با تعهدی که مردم دارند، حتماً دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و با مشارکت خود این کار ناتمام را تمام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: همه مطالبات ملت از طریق مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است و هر چقدر مجلس ما قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، قطعاً می‌تواند در آینده کشور نقش به سزایی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم همه مردم که در دور اول انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی آمدند و حتی کسانی که در دور اول نیامدند، روز جمعه این هفته پای صندوق‌های رأی بیایند و ۴۵ نماینده باقیمانده مجلس دوازدهم را با رأی بالای خود تعیین کنند.

کد خبر 6099053 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه‌ مالیاتی دولت برای سرمایه‌گذاری بیشتر در تولید
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند