Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:50:07 GMT

نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شاهرود آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۰۰۰

نخستین نمایشگاه بانوان صنعت گر شاهرود آغاز به کار کرد

مؤسس مؤسسه روزنه زندگی شاهوار در گفت و گو با ایرنا گفت: این نمایشگاه به همت بانوان صنعت گر شهرستان شاهرود در قالب ۱۱ غرفه برپا شده است.

کیمیا حجی با بیان اینکه این مؤسسه به مدت چهار ماه فعالیت خود را در خصوص کمک به قشر آسیب دیده اجتماعی آغاز کرده است، افزود: این نمایشگاه با به نمایش گذاشتن صنایع دستی و دست‌آوردهای بانوان در جهت بازاریابی محصولات آنان راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، نداشتن امنیت شغلی را یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت نکردن بانوان صنعت‌گر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نبودن مکان مشخص و مخصوص برای بانوان باعث شده تا آنان نتوانند به راحتی محصولات خود را در معرض فروش قرار دهند.

مؤسس مؤسسه روزنه زندگی شاهوار خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه جواهرات، زیورآلات، نقاشی روی پارچه، ویترای، چاپ باتیک، گلیم، نمد، سفال و سرامیک، چرم دست دوز، شیرینی خانگی و طب سنتی در قالب ۱۱ غرفه توسط بانوان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه از ۲۰ تا ۲۵ خرداد ۹۸ صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نگارخانه کادر سفید، رو به روی مدرسه قلعه صدوقی ۱۰ دایر است.

یکی از مزایای گستردگی و تنوع اقلیم در شهرستان شاهرود، گوناگونی بیشمار آثار هنری و صنایع دستی مردم این خطه از شمال شرق کشور است.

از شمال تا جنوب این شهرستان، صنعتگران به تولید انواع کالاهای هنری و دست ساز مشغول هستند.

بافت گلیم، جاجیم و دست بافته‌های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت کاری، قلم زنی و مسگری و سوزن دوزی از جمله دیگر تولیدات صنعتگران شاهرودی است که در سال‌های گذشته توانسته جای خود را در میان آثار دیگر هنرمندان کشور پیدا کند.

یکهزار و ۶۰۰ صنعتگر در بیش از ۴۲ رشته صنایع دستی در شاهرود فعالیت می‌کنند، بیشتر این افراد را بانوانی تشکیل می‌دهند که سرپرست خانوار بوده و گذران زندگی برای آنان در گرو فروش محصولاتی است که روزها و ساعت‌ها برای ساختشان زحمت کشیده‌اند.

۷۳۵۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی نمایشگاه صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، معاون توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: طرح بانوی توانا با هدف کیفی سازی زندگی بانوان سالمند و مشارکت بانوان بالای ۶۰ سال و سالمند در ورزش اجرا می‌شود.
دهقان با اشاره به اینکه درمرحله اول این طرح ۳۰ بانوی بالای ۶۰ سال حضور دارند، افزود: این طرح در دو رشته آب درمانی و ورزش در آب به صورت ۱۶ ساعت رایگان برای بانوان یزدی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود