Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@05:41:39 GMT

نزار زکا و استعمار فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۱۳۵

نزار زکا و استعمار فضای مجازی

زکا به عنوان مدیر شناخته شده جریان «کارآفرینی اقتصادی» و «شبکه‌سازی اجتماعی» روز گذشته آزاد شد.

مهدی پناهی/

زکا به عنوان مدیر شناخته شده جریان «کارآفرینی اقتصادی» و «شبکه‌سازی اجتماعی» روز گذشته آزاد شد. هرچند به احتمال زیاد آزادی این چهره آمریکایی-لبنانی همانند نمونه‌هایی مثل جیسون رضائیان، جدا از تصمیم و نقش دولت، آورده‌های سیاسی برای کشورمان دارد اما نزار زکا که به دلیل ارتباطات بسیار ویژه‌ای با جوامع اطلاعاتی و نظامی آمریکا یک «گنج پنهان» محسوب می‌شد، نمادی از شیوه نوین آمریکا در استعمار و هجمه به کشورمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا در شیوه‌ای نوین با استفاده از رشد فناوری‌های ارتباطی (همان چیزی که شما به عنوان گوشی هوشمند در دستتان دارید) با لباس کارآفرینی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دنبال کسب «داده» از ایرانیان و استفاده علیه جمهوری اسلامی است.

تغییر رژیم گفتمان کلیدی مقامات آمریکایی در قبال ایران است، هرچند در مواضعی ضدونقیض آن را انکار کنند. یکی از ابزارهای این تغییر رژیم، شناخت از نقاط ضعف و شکاف‌های اجتماعی و انسانی ایرانیان است. شاید بسیاری از مخاطبان با خود بگویند، مگر من در شبکه‌های اجتماعی چه اطلاعاتی منتشر می‌کنم که آمریکا بخواهد از آن استفاده کند و همه این سخنان را توهم توطئه بداند اما اهمیت داده‌ها در تجمیع فعالیت‌های بخش قابل توجهی از ایرانیان است. فعالیت‌های مجازی که خود واقعی ایرانیان را نشان می‌دهد، چه چیزی عصبانیشان می‌کند، چه دروغ و شایعه‌ای را باور می‌کنند، چه چیزی را دوست دارند و در یک کلام نقاط ضعف و قوتشان چیست.

واکاوی و تحلیل اطلاعاتی که ما در فضای مجازی (از شبکه‌های اجتماعی تا یک نرم‌افزار تاکسی اینترنتی) تولید می‌کنیم، می‌تواند شخصیت‌شناسی و آگاهی عمیق از روحیات، فرهنگ و باورهای مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی جامعه را ارائه دهد، چیزی که از آن به عنوان کلان‌داده یاد می‌کنند. برای درک این موضوع از خود بپرسید که چگونه شایعه‌های قومیتی و نژادی یا... بسادگی مورد باور مردم قرار می‌گیرد و ناگهان کشور را دچار چالش می‌کند؟ چون می‌دانند چه دروغی را و چگونه بگویند تا مردم باور بکنند، همین موضوع را در مسائل سیاسی و اقتصادی تعمیم بدهید.

نزار زکا نمادی از نفوذ در زیرلایه‌های ارتباطی و مخابراتی کشورمان است که در سایه برچسب‌زنی توهم توطئه گم شد. دستگیری مهره عملیاتی وزارت خارجه آمریکا در پروژه فتح سایبری ایران این تهدید را رفع نکرد و آزادی‌اش هم تغییری در تهدید عملیات سایبری ایجاد نمی‌کند، چون میزبانان داخلی با خوش‌بینی، فرصت فضای مجازی را تبدیل به تهدید می‌کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مهدی پناهی یادداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود

به گزارش همشهری آنلاین، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ اردیبهشت با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعین ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رافت و بخشش تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان خانه واقعی همه ایرانیان می‌باشد، ابراز امیدواری نمود که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم آورد.

روز جمعه گذشته یکی از ایرانیان مقیم که دچار اختلال روانی بوده با وانمود کردن به اینکه مواد انفجاری به خودش بسته است، وارد بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس شده و در روند خدمت‌رسانی به ایرانیان مقیم اختلال ایجاد کرد.

با صحبت‌های انجام‌شده با این فرد نهایتاً قانع شده و بخش کنسولی سفارت را ترک کرده و پس از خروج از ساختمان سفارت ایران نهایتاً پلیس این فرد را دستگیر کرد.

کد خبر 847042 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه سفارت ایران و فرانسه

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده