Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@23:15:57 GMT

ارتباط کمبود ریزمغذی‌ها با کیفیت خواب

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۴۱۷

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد خواب نامطلوب و بی‌کیفیت با تغذیه نامناسب مرتبط است. ناطقان: گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با بیان اینکه این دو فاکتور با یکدیگر ارتباط دارند، اظهار داشتند: در این مطالعه دو گروه از افراد که مدت زمان خواب آنان بیش از هفت ساعت و کمتر از هفت ساعت در شبانه‌روز بوده مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد افرادی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابند به طور میانگین میزان کمتری از مواد مغذی حاوی ویتامین‌های A، D و B1 همچنین منیزیم، کلسیم و روی مصرف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین متخصصان در این بررسی دریافتند که تعداد بیشتری از مواد مغذی با افت کیفیت خواب در زنان ارتباط دارد اما این تعداد در صورت مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت، مصرف مکمل‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا مواد مغذی مورد نیاز بدن را که از طریق رژیم غذایی تامین نمی‌شود، دریافت کند.

یکی از محققان این مطالعه گفت: یافته‌های بدست آمده حاکی از آن است افرادی که مدت زمان کمتری می‌خوابند می‌توانند از طریق رژیم غذایی و مکمل‌ها این نیاز تغذیه‌ای خود را تامین کنند. علاوه بر این، کمبود مواد مغذی در اختلالات خواب و افت کیفیت خواب نقش دارد.

مواد مغذی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که بدن به آن‌ها نیاز دارد اما قادر به تولید آن‌ها نیست. در نتیجه، ضروری است این مواد از طریق رژیم غذایی تامین شود. در سطح جهان میلیاردها انسان از حداقل یک کمبود مواد مغذی رنج می‌برد.

به گزارش مدیکال اکسپرس، پیش از این نیز محققان در بررسی‌های خود بر نقش مواد مغذی در فرآیند رشد، پیشگیری از بیماری‌ها و روند درمان و عملکرد مطلوب بدن تاکید کرده بودند. منبع: ایسنا برچسب ها: کمبود ، ریز مغذی ، کیفیت خواب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کمبود ریز مغذی کیفیت خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حرف‌های جالب مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی درباره آلودگی برخی از محصولات غذایی را در این ویدئو مشاهده نمایید. این مدیر آزمایشگاه می گوید روغن های سنتی که در مغازه ها جلوی مشتری گرفته می شود نباید خریداری شوند چون باید قبل از مصرف آزمایش های لازم روی آن انجام شود.

کد خبر 849190 منبع: مهر برچسب‌ها سلامت روغن خبر مهم زيتون - روغن زيتون برنج تغذیه

دیگر خبرها

  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..
  • کدام محصول غذایی در بازار ایران سمی است؟
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید