Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای تاکنون به منظور مقابله با آفت ملخ صحرایی در سطح استان بوشهر صورت گرفته و گروه‌های مختلف در حال فعالیت در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با ملخ‌ها از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون در سطح استان بوشهر ادامه داشته است، اضافه کرد: ملخ‌ها خسارت ۱۰ تا ۱۵ درصدی به حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر وارد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آمادگی تیم‌ها برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بیان کرد: بیش از ۸۵ تیم برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر بسیج شده‌اند.

وی با اشاره به استفاده از دو فروند هواپیما و ۱۵۰ دستگاه انواع سم‌پاش در استان بوشهر خاطرنشان کرد: همکاری همه کشاورزان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از بحران در باغات استان دارای اهمیت بسیار بالایی است.

منوچهری با بیان اینکه مرحله دوم مبارزه با کانون و پوره‌های ملخ صحرایی در سطح ۴۹ هزار هکتار عملیاتی شد تصریح کرد: تاکنون ۹۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

کد خبر 4637540

منبع: مهر

کلیدواژه: ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان