Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@02:33:15 GMT

شبانه های شهر در شمال تهران حیات دوباره یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۵۶۸۸

شبانه های شهر در شمال تهران حیات دوباره یافت

امتداد :منظر شهری شبانه در شمال تهران با هدف زیبا سازی و فضاسازی مناسب برای حضور شهروندان در شبانه های شهر با نصب المان های نوری ،حیات دوباره یافت.

به گزارش امتداد ، سید حمید موسوی شهردار این منطقه با اعلام مطلب فوق اظهار داشت:
در فرآیند ادراک محیط ،حس بینایی بیشتر از سایر حواس پنجگانه دخالت دارد و اگر می خواهیم به کیفیت بالاتری از زندگی در شهرها برسیم شایسته است که نگرش خود را درباره نور و جایگاه نورپردازی در فضاهای شهری تغییر داده و نورپردازی را به عنوان یکی از اهداف عمده در طراحی فضاهای شهری در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در حال حاضر محورهای پرتردد منطقه یک شناسایی و با نصب المان های نوری سعی در ارتقاء کیفیت محیطی بر روی فضاهای شهری گرفته شد و اکنون شمال تهران نورانی تر از همیشه شده است.
موسوی با اشاره به اجرای تونل نوری میدان تجریش تصریح کرد: با اجرای تونل نوری به طول ۷۰ متر با ۹ هزار متر ریسه نوری و ۹۰ هزار چراغ به رنگ سفید ضلع جنوبی این میدان که از اصلی ترین میادین شمال تهران است نورپردازی شد تا علاوه بر توجه بخشی به عابرین پیاده برای رانندگان مشکل ایجاد نکند.
شهردار منطقه یک نورپردازی محور خیابان شهید باهنر را اقدام دیگری دانست و گفت: طول رفیوژ میانی خیابان شهید باهنر به طول حدود ۴۰۰ متر و به عرض ۱٫۵ الی ۳ متر شامل ۴۶ اصله درخت است که با ۱۲۰ عدد پروژکتور با توان مصرفی هر یک ۲۴ وات و ترکیب رنگ های سبز، قرمز، ابی و بنفش نورپردازی شده است که پروژکتور ها مقاوم در برابر نفوذ گرد و خاک و آب هستند و۵ عدد تابلو برق بارانی مجهز به ساعت نجومی نیز در آن نصب شده است که برای سلامت فضای سبز تنها ازساعت ۸ شب الی ۲ بامداد روشن می شود.
وی در خصوص رنگ های انتخابی در نورپردازی ها افزود: رنگ قرمز برای گرما بخشی به محیط بوده و در کنار آن، رنگ سبز نماد سرسبزی و طراوت همراه با آرامش است و بنفش نماد شادی و زندگی و رنگ آبی نیز با کاهش استرس و اضطراب بعنوان یکی از رنگ های مقدس در دین اسلام ،آرامش بخش فضا است.
شهردار منطقه نورپردازی پل های سواره رو وفضاهای بتنی و خاکستری زیر پل ها را از دیگر مکان هایی دانست که با استفاده از رنگ، طرح و نور زیباسازی شده اند.
موسوی شهروندان ،صاحبان اصناف و … را در نورپردازی های مناسبتی در کنار شهرداری دانست و خاطر نشان کرد : در مناسبت های مختلف مردم با مشارکت در اجرای آذین بندی و نورپردازی ها در کنار شهرداری به ایجاد منظر شبانه شهر کمک کردند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مسابقات قهرمانی کارکنان و استادان منطقه دو شمال‌غرب کشور با اقتدار به مقام قهرمانی رسید.

در این دوره از مسابقات، تیم‌های واحد‌های دانشگاهی تبریز، ارومیه، میانه و بناب به صورت دوره‌ای به مدت سه روز باهم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در هر سه بازی خود توانست با نتایج دو بر صفر و بدون باخت حریفان خود را شکست داده و به مقام قهرمانی برسد.

تیم‌های واحد تبریز و واحد ارومیه نیز به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی میانه با کسب عنوان قهرمانی به مسابقات کشوری که از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌‌ماه در واحد اراک برگزار می‌شود، اعزام می‌شود.

مسابقات والیبال کارکنان و استادان منطقه دو دانشگاه آزاد اسلامی به همت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد.

سیروس منصوری، سیامک وفاییان، علی صدری، سهیل قندچی، سعید اکبری، رضا غیابی و ابراهیم مسیبی بازیکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • فعالیت ۱۵۰۰ پاکبان در ۳۶ شهر استان گلستان
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • اتمام ۱۰ پروژه عمرانی بلاتکلیف در شمال تهران