Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ شهرستان درگیر آفات هستند، گفت: تاکنون در بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه با آفات انجام شده است. ما آمادگی مقابله با آن‌ها را داریم و حدود ۸۱۸ میلیون ریالی اعتبار در این خصوص تعلق گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، گفتگوی ویژه خبری دوشنبه (20 خرداد) به موضوع بررسی راهکارهای مقابله با موج جدید ملخ ها می پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه خبری با حضور رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی پخش شد که در این برنامه با اشاره به اینکه شاهد موج دوم ورود ملخ ها به کشور طی 10 روز تا یک ماه آینده هستیم؛ هر یک از کارشناسان به بررسی اقدامات انجام شده در این زمینه تاکنون پرداختند.

 

بنابراین گزارش کارشناسان حاضر در این برنامه خبری با اشاره به اینکه وزارت خارجه در زمینه تعامل با سایر کشورها برای مقابله با پدیده آفت ملخ ها خوب عمل کرده است و در کنار آن سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی نیز در داخل کشور مجموعه راهکارهای مناسبی را برای دفع آفات و جلوگیری از سرایت ان به سایر نقاط کشور انجام داده است اما مجموعه اقدامات انجام شده را کافی ندانستند و رفع مشکلات ایجاد شده در این زمینه را نیازمند عزم جدی دولت عنوان کردند.

 

این گزارش می افزاید: در بخش دیگری از این برنامه خبری استاندار فارس به عنوان یکی از استان های درگیر این پدیده در ارتباط تصویری درباره وضعیت این استان گفت: ما از بهمن ماه سال گذشته، پس از اعلام کارشناسان و بررسی وضعیت، با تشکیل کمیته‌ها و کارگروه ها، مبارزه با آفات را آغاز کردیم و با تشکیل جلسات اضطراری به مقابله با این موضوع پرداختیم.

 

«عنایت الله رحیمی» با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ شهرستان درگیر آفات هستند، گفت: تاکنون در بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه با آفات انجام شده است.

 

وی افزود: با استقرار هواپیما‌ها و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز آنها، استفاده از کمک‌های مردمی و بسیج کلیه دستگاه ها، کمک‌های خوبی در این زمینه صورت گرفت.

 

استاندار فارس با اشاره به اینکه طبق گزارش‌هایی رسیده از۲۰ خرداد به حجم ملخ‌ها در استان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: ما آمادگی مقابله با آن‌ها را داریم و حدود ۸۱۸ میلیون اعتبار در این خصوص تعلق گرفته است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس نماز عید فطر عید فطر بیرجند مقاومت گام دوم انقلاب فضای مجازی دهه کرامت هجوم ملخ ها مبارزه با ملخ ملخ استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۴ میلیارد اعتبار برای پروژه جهاد آبرسانی همدان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی