Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی با اشاره به اینکه در استان هرمزگان ۱۱ شهرستان و سه جزیره درگیر بحث ملخ‌ها بودند، گفت: دوره مبارزه با آفت ملخ باید حدود سه سال به صورت منظم و مستمر باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «فریدون همتی» شب گذشته (دوشنبه 20 خرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی راهکارهای مقابله با آفت ملخ می پرداخت درباره وضعیت استان هرمزگان در مواجهه با این آفت گفت: در رابطه با موضوع ملخ‌ها وزیر کشور دستور دادند تا از منابع استانی و دهیاری برای مبارزه با ملخ‌ها استفاده کنیم تا فرایند تخصیص و ارسال منابع ملی از محل منابع بحران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در استان هرمزگان ۱۱ شهرستان و سه جزیره درگیر بحث ملخ‌ها بودند، گفت: ۱۵۶ ریزش گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه ظرف ۲۰ روز بعد از تخم گذاری ملخ‌ها پره‌های آن‌ها ایجاد می‌شود، درباره نحوه صحیح مبارزه با این آفت گفت: دوره مبارزه باید حدود سه سال به صورت منظم و مستمر باشد.

 

همتی با اشاره به اینکه تاکنون سه شهرستان استان هرمزگان از آفت ملخ پاکسازی شده است، گفت: با توجه به شرایط استان و متفاوت بودن شرایط از طریق هواپیما، ماشین‌آلات و حتی خود مردم اقدام به مبارزه با ملخ‌ها کرده‌ایم.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: آستانه غروب بهترین فرصت برای مبارزه با ملخ ها است بنابراین این کار در استان مدیریت شده است.

 

در بخش دیگری از این برنامه خبری معاون کشاورزی و منابع طبیعی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص اقدامات سازمان برنامه و بودجه کشور در حوزه مبارزه با آفات و ملخ‌ها گفت: سازمان برنامه در این مدت در کنار سازمان حفظ نباتات حضور داشته و نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز، اقداماتی را انجام داده است.

 

«سعید دشتی» افزود: پس از اعلام مصوبه هیئت وزیران، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص یافته است. همچنین ما طرح دیگری در خصوص مبارزه با آفات نباتی داریم که ۱۲.۵ میلیارد بودجه به آن اختصاص یافته است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس نماز عید فطر عید فطر بیرجند مقاومت گام دوم انقلاب فضای مجازی دهه کرامت هجوم ملخ ها مبارزه با ملخ ملخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پایش معادن شهرستان تفت
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان