Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:54:49 GMT

گزارش «یونیسف» از مرگ و میر مادران و نوزادان در یمن

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۲۵۵

گزارش «یونیسف» از مرگ و میر مادران و نوزادان در یمن

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که هر ۲ ساعت یک مادر و ۶ نوزاد در یمن جان خود را از دست می دهند.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به اوضاع نابه سامان مادران و نوزادان در یمن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: آخرین تحولات میدانی استان حجه یمن غوغای «مقاومت» در یمن

در گزارش یونیسف آمده است که به دلیل ضعف امکانات درمانی و بهداشتی در یمن، هر دو ساعت یک مادر و ۶ نوزاد جان خود را در این کشور از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیسف اعلام کرد: خدمات عمومی ضروری از جمله خدمات بهداشتی برای حمایت از مادران و نوزادان در آستانه نابودی کامل قرار دارد و تنها ۵۱ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی با تمام ظرفیت خود فعالیت می کنند و این مراکز با کمبود دارو، تجهیزات و نیرو مواجه هستند.

بر اساس این گزارش، تجاوز به یمن کودکان را از حق زندگی محروم می کند و به نوزادان نیز اجازه نمی دهد تا از دریافت خدمات بهداشتی بهتر بهرمند شوند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی سازمان ملل متحد یمن یونیسف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، گفت: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.


الهام تاجر افزود: شهروندان هنگام خرید کالا‌های سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.


وی گفت: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها