Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ این تفاهم‌ نامه به امضای مدیران عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) رسید.

 

براساس این تفاهم‌نامه، شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه تعیین صلاحیت واحدهای پتروشیمی را که بخواهند در منطقه یادشده مستقر شوند، به‌ عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یادداشت تفاهم ضمن تسهیل استقرار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان، سبب شتاب بخشیدن به عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی این منطقه می‌شود که هر یک از این طرح‌های پتروشیمی قابلیت اشتغال ۵ تا ۷ هزار نفر را خواهند داشت.

قرار است در منطقه ویژه صنایع انرژی‌بر پارسیان امکان تولید ۴میلیون تن فولاد، ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی و ۱.۲ میلیون تن آلومینیوم فراهم شود.

افزون بر این تأمین ۶ هزار مگاوات برق در سال و احداث بندر پارسیان با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۴۰ میلیون تن و ساخت تاسیسات آب شیرین‌کن از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این منطقه است.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، اظهار داشت: ظرفیت‌های بالایی برای توسعه کشور در استان هرمزگان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت ها در دستور کار قرار گرفته‌ است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است، ادامه داد: فاز نخست بندر این منطقه در آینده‌ای نزدیک با حضور مقامات ارشد کشور، افتتاح خواهد شد.

همتی با بیان اینکه شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه پارسیان فراهم شده است، تصریح کرد: ۲۰ میلیون مترمکعب سهمیه خوراک پتروشیمی ها، در این منطقه وجود دارد که قابلیت توسعه نیز دارد.

استاندار هرمزگان گفت: مذاکراتی نیز با صندوق توسعه ملی برای مشارکت و حمایت از متقاضیان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارسیان انجام شده است.

وی ظرفیت‌های محیطی و دسترسی به آب‌های بین‌المللی را از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل استان هرمزگان برشمرد.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران پتروشیمی سرمایه گذاری بخش خصوصی هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: تمایل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مشارکتی، موجب شده ۳۱ پروژه در این منطقه باکاربری های مختلف اجرا شود که در حال حاضر بالاترین تعداد پروژه‌های مشارکتی را بین مناطق برخوردار است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی برای پروژه‌های شهری اظهار کرد: سالیانی است که شهرداری اصفهان تجربه همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در پروژه‌های خود را داشته و دلایل مختلفی موجب ادامه این روند در مدیریت‌های مختلف شهری بوده است.

وی افزود: کاهش هزینه یکی از راهکارهای بخش خصوصی است که از طرفی دیگر به‌دلیل نبود موانع پیش روی شرکت‌های خصوصی، سرعت اجرای پروژه بالا رفته، با تورم کمتری روبه‌رو شده و مقرون به صرفه است، ارتقای کیفی و به کار بردن خلاقیت‌ها و ایده‌های به روز پروژه‌ها از راهکارهای دیگری است که منافع عمومی را در پروژه‌ها به همراه خواهد داشت؛ همین موضوع موجب شده مدیران شهری پروژه‌های خود را با مشارکت بخش خصوصی همراه سازند.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد پروژه‌های مشارکتی تصریح کرد: در این منطقه ۳۱ پروژه مشارکتی با کاربری‌های تجاری، اداری، پارکینگ و مسکونی در دست اقدام دارد به‌صورتی که ۱۲ پروژه فعال، ۱۲ پروژه در مرحله اتمام، ۲ پروژه در مرحله صدور پروانه ساختمانی و ۵ پروژه در مرحله انعقاد قرارداد در دست دارد.

محمدحسینی ادامه داد: سال جاری ۶ پروژه مشارکتی با کاربری مسکونی در نظر گرفته شده که آماده معرفی به سرمایه‌گذاران است و با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران در این منطقه، روند جذب سرمایه‌گذار به سرعت انجام و پروژه‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مشارکتی میخک گفت: این پروژه در محله خانه اصفهان خیابان شهید دوران واقع شده و در زمینی به مساحت ۹۰۲ با زیربنای ۳۸۷۹ مترمربع در حال احداث است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: با طراحی خوب این پروژه ۲۱ واحد مسکونی در نظر گرفته شده که پیشرفت ۵۵ درصدی داشته است.

کد خبر 748300

دیگر خبرها

  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١۴٠٢
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد