Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز:  علیرضا زاکانی با انتشار یادداشت اول پیرامون چرایی اشکال «چرا جمهوری اسلامی الگوی کاملی برای انقلاب اسلامی نیست؟» و راه های برون رفت از این موضوع پرداخته است که در ادامه خواهید خواند:

فقدان جبهه سازی منطقی و مبنایی در رقابت های بین مسئولین و موثرین سیاسی اجتماعی بر اساس مبانی انقلاب اسلامی چهل سال تجربه پس ازپیروزی انقلاب اسلامی و دسته بندی های شکل گرفته سیاسی اجتماعی و جریان های تاثیرگذار مسیر طی شده حکایت‌گر نادرستی این تقسیم بندی‌ها در اداره کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جامعه روحانیت و مجمع روحانیون، چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و اعتدالی و... الفاظ کشداری است که مرزبندی دقیقی را معلوم نکرده و بیشتر شبیه نوعی پیوستگی عاطفی، قبیلگی سیاسی و منافع مشترک افراد و عناصر تشکیل دهنده هر یک از آنها می باشد.

قطعاً مبنای انقلاب اسلامی ملت رشید ایران، اسلام ناب محمدی(ص) و به تعبیر دیگر مکتب امام(ره) است که در چیستی آن باید به نگاه اجتهادی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و خلف صالح او رهبری معظم انقلاب و بسط یافته این رویکرد اجتهادی توسط اندیشمندان و محققان اسلامی تاکید نمود.

با مبنا قرار دادن مکتب امام(ره)، چهار گروه کلی را بین مدعیان و فعالان عرصه اجتماعی می توان مشاهده کرد.

الف) دشمنان مکتب امام(ره) عناصری هستند که با اساس اسلام ضدیت داشته و بدنبال ریشه کنی آن و مسلمانان می باشند.

سرخط این جریان استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و وهابیت و دنباله های داخلی آنها مثل بهائیت، سلطنت طلب ها و برخی به اصطلاح ملی گراها هستند.

ب) مخالفان مکتب امام(ره) کسانی هستند که رسالت دین را به حوزه فردی زندگی محدود کرده و دین را از سیاست جدا می دانند.

لیبرال هایی مثل نهضت آزادی و افراد موسوم به ملی مذهبی، طیف های مسلمان متحجر و بعضا افراطی متمایل به بیگانگان از جمله جریان شیعه انگلیسی و یا طرفداران تفکر انجمن حجتیه و بخش هایی از جبهه دوم خرداد و به اصطلاح اصلاح طلبان از این دست می باشند.

ج) رقبای مکتب امام(ره) اشخاص و مجموعه هایی هستند که با داعیه پیروی از اسلاب ناب محمدی (ص) و تبعیت از امام ره و رهبری معظم انقلاب فعالیت می کنند ولی به لوازم مکتب امام پایبند نبوده و اساسا حداکثر در مقام شعار و حرف خود را به اسلام و انقلاب چسبانده ولی ارزش های برآمده از آن را فراموش کرده اند.

قاطبه جریان دوم خردادی، انحرافی و اعتدالی و بخش هایی از اصولگرایان از جمله رقبای مکتب امام می‌باشند.

د) پیروان مکتب امام(ره) افراد و گروه‌هایی هستند که به اسلام ناب محمدی(ص) اعتقاد داشته و به ارزش های فردی و اجتماعی آن ملتزم می‌باشند، آحاد حزب الله و عمده اصولگرایان متعلق به این دسته هستند.

تکلیف گروه های ضد مکتب امام و مخالف مکتب امام روشن است اما شناخت رقبای مکتب امام از پیروان آن بسیار سخت و مشکل آفرین بوده و نیازمند میزان و ملاک‌های دقیق است، به نظر این هفت ویژگی زیر بسیار راهگشاست.

پیروی از مکتب امام یعنی:

اول داشتن اعتقاد به غیب و سنت های الهی و اعتماد به خدا، نه کدخدا

دوم باور به جامعیت دین اسلام برای بهروزی و پیشرفت فردی و اجتماعی در دنیا و زمینه سازی سعادت اخروی

سوم درک اهمیت تشکیل جمهوری اسلامی و اعتقاد عمیق به اصل اوجب واجبات بودن حفظ نظام اسلامی

چهارم تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بعنوان استمرار دهنده اصل امامت و رهبری در جامعه اسلامی

پنجم تمکین از مردم سالاری دینی و باور به آقایی و سالاری آحاد ملت و صاحب انقلاب و کشور دانستن آنها

ششم فهم عمیق و عمل به ارزش های منبعث از مکتب امام مثل صداقت داشتن، مردمی بودن، شایسته سالاری، قانون مداری، پاک دستی، ضدیت با فساد، ظلم ستیزی و مبارزه با استبداد و استکبار و ... و یا عدم دنیاگرایی، پول پرستی و اشرافیگری، دوری از شهرت طلبی و مقام دوستی، پرهیز از ترجیح منافع شخصی و باندی بر مصالح ملی، بیزاری از وابستگی و بیگانه پرستی و ...

هفتم اعتقاد به اهمیت و زمینه‌سازی ظهور انقلاب اسلامی مردم ایران و مسلمین و مستضعفین جهان در تحقق وعده الهی و طلوع خورشید عالم‌تاب مهدوی(عج)

پس باید چشم ها را باید شست و با دقت مختصات بازیگران عرصه های مختلف ملی، منطقه ای و جهانی را بازشناخت تا دچار اشتباه در شناخت و اعتماد به آنها و سپس یاس وسرخوردگی در اعواج و دوگانگی شعار و عمل فعالان و مدعیان نشد. کپی متن خبر برچسب ها: زاکانی

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: زاکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی صبح دیروز در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» با تقدیر از عباس سلیمی نمین به خاطر تألیف این کتاب، گفت: امروز با توجه به گسترش فضای رسانه‌ای و مجازی و به تبع آن، خبررسانی و انتشار اخبار در این فضا و اثرگذاری آن بر روی افکار عمومی، حقایق وقایع در بعضی از اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود و در واقع قلب حقیقت پیش می‌آید و بالتبع آن تحریف در یک واقعه رخ می‌دهد.

آنگونه که جماران روایت کرده، نوه امام خمینی(س)، با اشاره به برنامه‌ریزی معاندین انقلاب برای تحریف اندیشه‌های حضرت امام، تأکید کرد: امروزه متأسفانه شاهد آن هستیم که زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف شده و به جامعه عرضه می‌شود. نمونه‌های بسیاری را هم در شبکه‌های مجازی و هم رسانه‌های معاند شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام همچنان ناشناخته است، افزود: در واقع نسل کنونی انقلاب، به خصوص نسل نوجوان و جوان، امام را به درستی نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکرده‌اند. لذا وظیفه همه ماست که امام را، همان امامی که فی الواقع بودند، معرفی کنیم و نگذاریم منحرفان و مخالفان نظام، امام را تحریف کنند. در اینجا وظیفه یک مورخ جلوگیری از تحریف چنین شخصیتی است.

اشراقی با تأکید بر اینکه یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد، اظهار داشت: تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی(ص) است. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشت چون آنان نیز با برنامه و هدفمند هجمه فرهنگی انجام می‌دهند. به همین دلیل ما نیز باید برنامه داشته باشیم و یکی از مهمترین کارهایی که ما می‌توانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انجام دهیم، «جهاد تبیین» است؛ جهاد تبیین در خصوص انقلاب، امام و دفاع مقدس.

وی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مورخ «جهاد تبیین» است؛ تبیین حقیقت انقلاب و نظام و اینکه عده ای از معاندین در فضای رسانه‌ای و فضاهای مجازی با هزینه‌های فراوان به دنبال تطهیر رژیم فاسد پهلوی هستند. این گروه به دنبال وارونه نشان دادن حقیقت هستند؛ اینجاست که باید مورخ جلوی این تحریف آشکار تاریخی را بگیرد و نگذارد استکبار رسانه‌ای به اهداف خود برسد.

نوه امام خمینی(س)، یادآور شد: تا کنون چندین مستند برای تحریف انقلاب و امام توسط رسانه‌های بیگانه ساخته شده است. ما چقدر توانسته‌ایم پاسخ آنان را بدهیم؟ چقدر در جهاد تبیین موفق بوده‌ایم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهه‌افکنی بیگانگان درست کرده‌ایم؟ مراقب باشیم که دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است و ما هم باید برنامه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه یک مورخ «تبیین حقایق» است، افزود: تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمند که با قلمش هنر خود را به منصه ظهور می‌رساند و قلمی که جلوی تحریف را بگیرد و در جهت تبیین حقایق به نگارش در آید، «قلم مقدس» است.

اشراقی با اشاره به آیه ۷۱ سوره آل عمران، گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای هجوم فرهنگی به کشور، به صورت آگاهانه و هدفمند اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند. امروز شاخص و ملاک حقیقت اندیشه‌های حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند و یک مورخ انقلابی وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام به شاخص و ملاک رجوع نماید و نگاه به کلام رهبری داشته باشد.

وی یادآور شد: امام خمینی(س) ۲۵ دی ماه ۶۷ در نامه‌ای به سید حمید روحانی نوشتند و او را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، امام در این نامه می‌فرمایند «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده‌دار چه کارِ عظیمی شده‌اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند و یا بدان گونه که دستور گرفته‌اند می‌نویسند، نه آن گونه که اتفاق افتاده است... از شما می‌خواهم هر چه می‌توانید سعی و تلاش نمایید تا هدف قیام مردم را مشخص نمایید... شما باید نشان دهید که چگونه مردم، علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی(ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه داری، اسلام التقاط و در یک کلمه اسلام آمریکایی کردند».(صحیفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۲۳۹)

نوه امام خمینی(س)، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین داده‌اند، اظهار داشت: ما امروز می‌بینیم در رسانه‌های معاند، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی، نظامی و اجتماعی بوده است را قلب‌گونه تفسیر می‌کنند. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی ایران است که از لحاظ سیاست خارجی و نظامی، کاملا استقلال داشته و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟! تبیین چنین مسأله‌ای وظیفه همگانی و به خصوص خواص است.

وی حضرت زینب(ع) را بزرگترین جهادگر تبیین تاریخ اسلام دانست.

اشراقی در پایان سخنان خود به مساله روز جهان اسلام، فلسطین پرداخته و گفت: تاریخ را مورخین نمی‌سازند؛ بلکه تاریخ‌سازان می‌سازند. امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ‌ساز یک حماسه عظیم هستند؛ حماسه پیروزی خون بر شمشیر، حق بر باطل و نور بر ظلمت؛ و بر مورخین فرض است که وقایع دردناک غزه را بدون کوچک‌ترین تحریف به رشته تحریر در آورند. مورخ یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از پروپاگاندای رسانه‌ای بترسد و مهمترین ویژگی یک مورخ شجاعت است و شجاعت او اثر مستقیم بر قلم او دارد.

اشراقی در پایان تأکید کرد: متأسفانه در بحث جهاد تبیین برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب در فضای مجازی مناسب عمل نکرده‌ایم و باید با برنامه‌ریزی دقیق و مدون بتوانیم این کم‌کاری را جبران کنیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899389

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود /یک مورخ باید شجاع باشد و از پروپاگاندای رسانه‌ای نترسد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد