Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:59:40 GMT

سفر آبه و روابط تهران- توکیو

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۵۹۴

سفر آبه و روابط تهران- توکیو

علاءالدین بروجردی در یادداشتی در روزنامه اعتماد، نوشته است: هرچند با توجه به اهمیت این کشور در مناسبات سیاسی و به‌خصوص اقتصادی جامعه جهانی و نیز اینکه در ۴۰ سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، این نخستین بار است که نخست‌وزیر ژاپن به عنوان بالاترین مقام اجرایی این کشور به ایران می‌آید، نمی‌توان از اهمیت آن چشم‌پوشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به بیان دیگر این سفر در چارچوب روابط دوجانبه دو کشور ایران و ژاپن و بهبود روابط سیاسی و به‌ویژه اقتصادی تهران- توکیو حائز اهمیت است اما اینکه لزوماً ارتباطی به مناسبات ایران و امریکا داشته باشد یا مثلاً قرار باشد به‌نحوی مانع از افزایش فشارهای واشنگتن به تهران شود، چندان دقیق نیست. به هر حال امریکا، به‌تعبیری محور شرارت است و طبیعتاً در هر مذاکره‌ای بحث از اقداما ت خصمانه این کشور قابل بررسی است اما فکر نمی‌کنم بحث از مذاکره با امریکا یا هر آنچه به روابط و مناسبات تهران و واشنگتن مربوط است، به عنوان بحث محوری در مذاکرات انتهای هفته جاری مقامات ارشد کشورمان با نخست‌وزیر ژاپن و هیأت همراه ایشان مطرح شده و مورد بررسی قرار بگیرد. با این همه چنانچه تاکید شد سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران با توجه به آنکه برای نخستین بار در ۴۰ سال اخیر اتفاق افتاده از اهمیتی ویژه در مناسبات سیاسی دوجانبه، مسائل و روابط اقتصادی دو کشور و همچنین بخشی از مسائل منطقه‌ای برخوردار است.

منبع: روزنامه اعتماد ،۱۳۹۸،۰۳،۲۱

گروه اطلاع رسانی **۱۸۹۳**۹۱۳۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تهران ایران ژاپن روزنامه اعتماد آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد

به دعوت فدراسیون کاراته آسیا سجاد گنج زاده برای تدریس در اولین دوره کمپ تمرینی آسیا عازم شهر ووهان کشور چین می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی کاراته آسیا در شرایطی طی روزهای 21 تا 23 مرداد ماه در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت اتحادیه آسیا؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک توکیو  مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

 گنج زاده در این کمپ به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی از کویت  و گریس از فیلیین در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

سجاده گنج‌زاده مدال طلای المپیک توکیو، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک طلا، دو نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • بورکینافاسو خواهان استفاده از توانمندی‌های ایران است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است