Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:00:50 GMT

شناسایی سریع بیماری گیاهان با چسب زخم سوزنی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۸۶۶

شناسایی سریع بیماری گیاهان با چسب زخم سوزنی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، محققان از تولید برچسب های سوزنی خاصی خبر داده اند که با چسباندن آنها بر روی برگ گیاهان مختلف می توان در عرض چند دقیقه از بیماری های احتمالی این گیاهان مطلع شد.

تا پیش از این شناسایی بیماری های گیاهان مستلزم نمونه برداری از آنها و ارسال این نمونه ها به آزمایشگاه برای تجزیه و تحلیل دی ان ای گیاهان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی موارد نیز دانشمندان مجبور به بررسی مفصل و وقت گیر بافت ها و لایه های مختلف گیاهان و جداکردن اجزای آنها از طریق دستگاه های سانترفیوژ بودند که در بهترین حالت به صرف سه تا چهار ساعت وقت نیاز داشت.

اما پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی برچسبی از جنس یک پلیمر ارزان قیمت تولید کرده اند که در یک سمت آن انبوهی از سوزن های ریز نصب شده است. هر یک از این سوزن ها تنها ۰.۸ میلیمتر درازا دارند و در عرض چند ثانیه از مواد حاوی دی ان ای گیاه پر می شوند.

سپس می توان در عرض چند دقیقه این دی ان ای ها را بررسی و بیماری گیاه را تشخیص داد. البته برای انجام مرحله دوم هنوز به تجهیزات آزمایشگاهی نیاز است. در حال حاضر بررسی های نهایی برای تکمیل این فناوری مورد نیاز است.

کد خبر 4637642

منبع: مهر

کلیدواژه: گل و گیاه بیماری نادر ایالات متحده آمریکا دی ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • یکی از نایاب ترین مدل های بسیار سریع مرسدس بنز (+فیلم و عکس)
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان