Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@03:31:57 GMT

نیاز به شیوه‌های جدید آموزش قرآن در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۹۷۴

نیاز به شیوه‌های جدید آموزش قرآن در کشور

بهروز علیزاده، سرپرست شورای هیئات مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه شیوه‌های آموزش قرآن در کشور قدیمی و فرسوده شده است، اظهار کرد: امروز شیوه‌های جدید و جذابی برای جذب جوانان به مراکز قرآنی نیاز است.
وی بر لزوم تحول در فعالیت‌های قرآنی استان تاکید کرد و ادامه داد: تلاوت قرآن تا زمانی از اجر و ثواب برخوردار است که صرفا به روخوانی قرآن بسنده نکنیم و تلاوت قرآن باید به‌نحوی باشد که اثرات آن در جامعه به‌وضوح مشاهده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیزاده با تاکید بر اینکه اگر تلاوت قرآن به تغییر رفتار در فرد و جامعه منتهی نشود، هیچ فایده‌ای دربر نخواهد داشت، تصریح کرد: خروجی تمامی فعالیت‌های قرآنی، باید تربیت افرادی باشد که قرآن در رفتار و کردار آنان تغییر ایجاد کرده و خواهند توانست این تغییر را در جامعه پیاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه استان از ظرفیت عظیمی در تربیت فعالان قرآنی برخوردار است، یادآور شد: تمامی قرآن‌ها در موسسات و مساجد استان باید از داخل کتابخانه‌ها بیرون آورده شوند تا استان به محلی برای فعالیت‌های قرآنی برتر در کشور تبدیل شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن آموزش قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی

به گزارش خبرگزاری مهر، رباب ملایی، در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند…

رباب ملایی، کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص زمان برگزاری آزمون مرحله کتبی نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ۱۷۷ نفر از استان زنجان، در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم ثبت نام کرده اند که جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در مرحله اول، همزمان با سراسر کشور در این آزمون با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: از تعداد ۱۷۷ نفر، ۴۷ نفر در رشته ۱۰ جز، ۲۷ نفر رشته ۲۰ جز و ۱۰۳ نفر در رشته حفظ کل در این آزمون حضور خواهند یافت. کارشناس امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: نتایج این آزمون طبق جدول زمان بندی سازمان دارالقرآن الکریم ۲۱ خردادماه از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد.

ملایی با تشریح طرح اعطای مدرک حفظ گفت: بر اساس مصوّبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان کلام وحی، سازمان دارالقرآن الکریم با همکاری ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور، آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصّصی به حافظان قرآن کریم را اجرا می‌کند.

کد خبر 6094878

دیگر خبرها

  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است
  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود