Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@16:19:26 GMT

۲۲ خرداد؛ جلسه صرافان با هیات مدیره بازار متشکل ارزی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۹۸۳

۲۲ خرداد؛ جلسه صرافان با هیات مدیره بازار متشکل ارزی

با نزدیک شدن به وعده ای که مسئولان اقتصادی از جمله رییس کل بانک مرکزی مبنی بر راه اندازی بازار متشکل ارزی داده اند رییس شورای عالی کانون صرافان از برگزاری جلسه اعضای این کانون با اعضای بازار متشکل ارزی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بازار متشکل ارزی از اولویت های بانک مرکزی بوده است و رییس کل بانک مرکزی درباره این بازار بارها در سخنرانی های و پست های اینستاگرامی خود تاکید داشته که این بازار با مشارکت بانک‌ها و صرافی‌های مجاز و نظارت و بازارگردانی بانک مرکزی به‌طور گام به گام و با تمرکز بر معاملات نقدی راه‌اندازی می شود و صادرکنندگان هم می‌توانند در چارچوب مقررات اعلامی، بخشی از ارز صادراتی خود را در این بازار عرضه کنند که این اقدام موجب شفافیت شکل‌گیری نرخ تعادلی ارز می‌شود و تجربه مفیدی برای معاملات حواله‌های تجاری در سامانه نیما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش در راستای راه اندازی این بازار رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به شبستان خبر داده بود که تا پایان خرداد بازار متشکل ارزی راه اندازی می شود و به دنبال آن کانون صرفان دوم خرداد از آغاز پیش ثبت نام جهت ورود به بازار متشکل ارزی که به صورت یک شرکت خصوصی و متشکل از کانون صرافان، کانون بانک‌های دولتی، کانون بانک‌های خصوصی و فرابورس و با نظارت بانک مرکزی فعالیت می کند خبر داده بود و از متقاضیان درخواست کرده بود تا مدارک مورد نیاز را ارسال کنند.

 

حالا با نزدیک شدن به وعده ای که «محمدرضا پورابراهیمی» و دیگر مسئولان اقتصادی از جمله رییس کل بانک مرکزی مبنی بر راه اندازی این بازار داده اند رییس شورای عالی کانون صرافان از برگزاری جلسه اعضای این کانون با اعضای بازار متشکل ارزی فردا (چهارشنبه ۲۲ خرداد ماه سال جاری) خبر داده است.

 

«کامران سلطانی زاده» درباره جلسه مشترک اعضا شورای عالی کانون صرافان ایرانیان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بازار متشکل ارز ایران و صرافان سراسر کشور به ایبنا گفته است: «این جلسه درخصوص مسائل پیرامون بازار متشکل ارز  برگزار خواهد شد. این جلسه پرسش و پاسخ درباره نحوه عملکرد بازار، فوائد، سود تشکیل این بازار و مباحث مشابه خواهد بود.

 

رییس شورای عالی کانون صرافان ادامه داده است: «کانون صرافان با تشکیل این جلسه سعی دارد تا آمادگی لازم را برای اعضای کانون ایجاد کند تا همزمان با آغاز به کاراین بازار، صرافان آمادگی لازم را برای فعالیت داشته باشند.»

 

لازم به ذکر است، کانون صرافان طی نامه‌ای از اعضا برای حضور در این جلسه دعوت به عمل آورده است:

 

 

یادآور می شود: روند ثبت نام صرافان براساس تصمیمات هیات مدیره بازار متشکل ارزی شرایط پیش ثبت نام در این بازار منوط به ارسال مدارک درخواستی و همچنین عضویت در کانون صرافان است و صرافان تا ۱۱ خردادماه ۱۳۹۸ مهلت داشتند تا برای مدارک درخواستی و همچنین تسویه حساب با این کانون اقدام کنند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر خبرگزاری شبستان مسکن استان بوشهر عید فطر مقاومت گام دوم انقلاب نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی روشنگری کانون صرافان ایرانیان بازار متشکل ارزی کانون صرافان ایران بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟

با توجه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص توافق ارائه تسهیلات ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی در حوزه مسکن که مقرر بود با واسطه بانک مسکن انجام شود، این بانک همچنان اقدامی در جهت اجرا انجام نداده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حدود چهار ماه قبل توافق‌نامه‌ای بین بانک مسکن و صندوق توسعه ملی به امضا رسید که براساس آن امکان تخصیص تسهیلات ارزی تا سقف دو میلیارد دلار برای پروژه‌های تامین مالی حوزه مسکن فراهم شد.

با وجود اینکه مدت‌ها از امضای این قرارداد می‌گذرد، خبری از اجرای آن و تعریف پروژه‌ها برای تخصیص تسهیلات ارزی نیست. پیگیری‌ها از صندوق توسعه ملی نشان می‌دهد که این صندوق قرارداد مربوط را از سمت خود امضا و برای بانک مسکن ارسال کرده است. با این وجود همچنان اقدامی از سوی این بانک انجام نشده است.

قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند

بر همین اساس نیز هنوز خبری از اقدام در راستای تحقق ارائه تسهیلات ارزی خبری نیست. برخی کارشناسان علت این تعلل بانک مسکن را ناآشنایی این بانک با حوزه تسهیلات ارزی و عدم تعریف پروژه معتبر می‌دانند.

ناگفته نماند که صندوق توسعه ملی بانک ارائه دهنده تسهیلات را به عنوان ضامن وام در نظر می‌گیرد و اگر وام گیرنده نتواند اقساط ارزی خود را به موقع پرداخت کند خود بانک مسئولیت آن را برعهده خواهد داشت. بر همین اساس نیز بود که در سال گذشته صندوق توسعه ملی بخشی از سهام بانک سینا در تملک کرد.

با توجه به این تجربه شاید غیرطبیعی نباشد که بانک مسکن هنوز اقدام عملی انجام نداده است. با این وجود این موضوع تنها یک سناریو است و خود این بانک باید در خصوص علت عدم اجرای قرارداد با صندوق توسعه ملی شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران