Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد تقی بیگلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمونه برداری های صورت گرفته از لاشه و ماهیان زنده در این سد به منظور تعیین علت و تشخیص بیماری به سازمان دامپزشکی تهران ارسال شده بود که پس از بررسی‌های لازم وجود انگل و ویروس مورد تایید واقع شد.

وی اظهار داشت: تداخل انگل و ویروس باعث تلف شدن تعداد زیادی از ماهیان کپور متوسط در سد گلابر شده بود که با افزایش دمای آب، این ویروس که بر اثر بارش‌های اخیر وارد سد شده بود غیرفعال و میزان تلفات نیز به رقم صفر نزدیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی بیگلو با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ نگرانی در خصوص مرگ ماهیان در این سد خاکی وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه لاشه ماهی ها از سوی برخی پرندگان و حیوانات وحشی، مورد تغذیه قرار گرفت بنابراین آماری از تعداد ماهیان تلف شده در دست نیست.

وی تصریح کرد: تلفات صدها ماهی کپور در این سد خاکی از اواخر اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و کارشناسان اداره دامپزشکی استان زنجان، پیش بینی کردند که با افزایش میزان دما، مرگ این ماهیان فروکش کرده و محدود شود و کارشناسان محیط زیست نیز احتمال می دادند که این تلفات به دلیل شیوع ویروس خاص بوده است.

تقی بیگلو با اشاره به اینکه سد خاکی گلابر از سوی محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود به طور مدام پایش و رصد می شود افزود: ویروس کپور ماهی ها در فصل بهار، مشاهده می شود که این ویروس خاص بر اثر بارش‌های اخیر توانست با ورود به این سد، ماهیان کپور با جثه متوسط را درگیر بیماری و مرگ کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایجرود گفت: تاکنون تلفات ماهی کپور به این گستردگی در این سد خاکی مشاهده نشده بود اما طی هفت سال اخیر تلفات بسیار محدودی را بر اثر بارش ها، سیل و استرس بهاری، شاهد بودیم که متاسفانه امسال میزان تلفات امسال بیشتر شد.

سد گلابر شهرستان ایجرود در کیلومتر ۳۵ مسیر ارتباطی زنجان - بیجار واقع است.

۶۰۸۴/۶۰۸۵‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آب سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی

اسماعیل جباری گفت: صید امسال تقریباً مشابه پارسال است.

فصل صید در دریا هر ساله از نیمه‌های مهر آغاز می‌شود و تا اواسط فروردین سال بعد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • کورت انگل برای بازگشت به WWE اعلام آمادگی کرد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است