Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوسیالیست‌های حاکم بر اسپانیا، تهدید کردند در صورتیکه احزاب اپوزیسیون مانع از تلاش‌های پدرو سانچر، نخست وزیر، برای تشکیل دولت اقلیت شوند، درخواست تکرار انتخابات را خواهند کرد. سوسیالیست‌ها اگرچه در انتخابات ماه آوریل پیروز شدند اما در کسب اکثریت پارلمانی ناموفق بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، طبق گزارش خبرنگاران از گفته‌های خوزه لوویس آبالوس، یکی از سوسیالیست‌های بلندپایه، این تنها راه حل موجود در صورت ناکامی سانچز در کسب حمایت پارلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانچز که هفته پیش توسط فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا، برای کسب رای اعتماد پارلمان دعوت شده بود تا به عنوان نخست وزیر جدید انتخاب شود، این هفته دیدارهایش را با رهبران احزاب مخالف آغاز کرد.

در دور اول رای گیری در پارلمان، سانچز برای موفقیت به حمایت اکثریت قانون گذاران نیاز دارد. اما در دوم با حمایت حزب چپ گرای پودموس و احزاب کوچک دیگر وی می‌تواند آرای لازم را به دست آورد زیرا در این دور کسب اکثریت نسبی کفایت می‌کند.

حزب راست گرای مردم و نیز حزب راست میانه شهروندان اسپانیا، هر دو مخالف روی کار آمدن سانچز هستند. این در حالی است که حزب پودموس حمایت خود را مشروط به داشتن جایگاهی در دولت سانچز دانسته است، گزینه‌ای که سوسیالیست‌ها مانع انجامش هستند.

به گفته آبالوس، اگر حزب پودموس به همراه حزب مردم و شهروندان اسپانیا سد راه شوند باید گزینه‌های موجود را در نظر گرفت چون امکان شکست وجود دارد.

اوایل روز دوشنبه، رهبر حزب پودموس، پابلو ایگلسیاس در مصاحبه‌ای تلویزیونی اظهار داشت که احزاب چپ مایل به کنترل وزارتخانه‌های مرتبط با مسائل اجتماعی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسپانيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وردل آف ریل، نیکولا کوگلن بازیگر ۳۷ ساله «بریجرتون» که خواستار آتش بس فوری برای مردم فلسطین شده است، گفت هشدارهایی دریافت کرده مبنی بر این که صریح بودن وی در این مورد می‌تواند بر حرفه او تاثیر منفی بگذارد.

نیکولا گفت: این ابراز عقیده برای من مهم است، زیرا من یک فرد شناخته شده هستم و خوش شانس بوده‌ام که در حرفه‌ام به این نقطه رسیده‌ام و برای این واقعیت که می‌توانم کاری را که دوست دارم، انجام دهم و به دنیا سفر کنم و با افراد شگفت‌انگیز ملاقات کنم، احساس مسؤولیت اخلاقی می‌کنم و باید به نوعی پاسخگوی آن باشم.

وی با تاکید بر این که تعهدش برای کمک به دیگران قبل از شروع بازیگری وجود داشت، عنوان کرد: برای من همیشه حمایت از همه افراد بیگناه مهم بوده است. شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما من فکر می‌کنم باید به موقعیت‌ها نگاه کرد و فکر کرد که مهم نیست اهل کجا یا چه کسانی هستند، باید از آن‌ها حمایت کنیم.

نیکولا در مورد هشدارهایی که در این صنعت دریافت کرده، تصریح کرد: به شما می گویند «دیگر کار نخواهی کرد»، اما از جایی که نمی‌خواهم هیچ بی‌گناهی رنج بکشد، نگران این واکنش‌ها نیستم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا بفهمیم چقدر برای یهودیان هم ناراحت کننده و وحشتناک است که این همه مردم بی‌گناه در فلسطین کشته می شوند.

کد خبر 6089692

دیگر خبرها

  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • بازیگر ایرلندی برای حمایت از فلسطین تهدید شد/ خطر شغلی در پیش است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت