Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:22:20 GMT

اخبار کوتاه گلستان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۸۴۶۴

اخبار کوتاه گلستان

پنجمین جلسه کارگروه نظارت و بازرسی مناطق سیل زده گلستان برگزار شد.
سجادی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری با اشاره به شروع فصل گرما و وضعیت مردم سیل زده تسریع در بازسازی، نوسازی و توجه بیش از پیش به مسائل و مشکلات مردم مناطق آسیب دیده را خواستار شد.
**
کتاب خاطرات دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه مینودشت رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب ۳۴۰ صفحه ای ۹ فصل دارد و توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهران چاپ شده است.
**
همزمان با ۲۰ خرداد ماه روز صنایع دستی، نمایشگاه آثار هنرمندان گرگانی در اداره میراث فرهنگی این شهر برپا شد.
در این نمایشگاه که تا ۲۳ خرداد برپا است، تولیداتی در رشته های معرق و منبت، سوزن دوزی سنتی، لباس سنتی و محلی و نقاشی پشت شیشه ارایه گردید.
**
حوزه هنری گلستان چهارمین دوره رقابت عکس سال ۹۷ گلستان را با حضور ۵۲ عکاس و ۵۶۰ اثر برگزار کرد که در پایان علی اصغر قزل سفلو، مصطفی حسن زاده، حدیثه پاسندی، سیدرسول حسینی، سیدرسول حسینی، احمد اسماعیلی، الهام فاطمی فخرآباد، محمد قجر و بهنام برجسته ملکی، به عنوان نفرات برتر تقدیر شدند.
**
نمایش کمدی هیپوفیز نوشته کوروش نریمانی و کارگردانی زهرا بارچپان از ٢٢ خرداد تا ٦ تیر ماه در سالن نگاه مجموعه فخرالدین اسعد گرگانی در ساعت ١٩ پذیرای تماشاگران هنر نمایش است.
**
تیموری رییس اداره منابع آب آزادشهر و رامیان نیز گفت: با توجه به آمار و اطلاعات موجود از وضعیت کنونی منابع آب شهرستان به ویژه افت سطح آب زیرزمینی در سفره های عمیق نسبت به دوره درازمدت، صرفه جویی در مصارف آب در همه بخش ها به ویژه بخش کشاورزی کماکان باید مورد توجه قرار گیرد.
۳۰۹۱
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گلستان اجتماعی اخبار کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال

به گزارش خبرنگار مهر، نمایش «آبی‌گونه» به نویسندگی و کارگردانی کاوه مهدوی از آثار هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی، از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

مهدوی که در بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر رضوی موفق به کسب رتبه شده است، درباره موضوع نمایش «آبی‌گونه» گفت: این نمایش به جریان زندگی پسری می‌پردازد که برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش از مشهد به تهران سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی با جشنواره‌های موضوع محور دیگر تفاوت دارد، ویژگی این رویداد را استمرار در برگزاری آن دانست.

نویسنده و کارگردان نمایش «آبی گونه» با اشاره به تغییر رویکرد جشنواره تئاتر رضوی برای حذف بخش رقابتی و تمرکز بر اجراهای عموم گروه‌ها در شهر خود، تاکید کرد: در گذشته رقابتی بودن جشنواره، گروه‌ها را در ارایه اثر برای جشنواره ترغیب می‌کرد در حالی که در رویکرد جدید، «مخاطب مردمی» و اجرای عموم اولویت بیشتری پیدا کرده است و باید اثر را به نحوی تولید کنیم که مخاطبان مردمی جذب آن شوند که این نکته مثبتی است.

مهدوی در پایان سخنان خود با بیان اینکه توجه به سلیقه و نیاز مخاطب عام در تولید اثر موضوع هوشمندانه‌ای بود که در جشنواره امسال لحاظ شده است، تصریح کرد: اگر موضوع حمایت از اجراهای عمومی گروه‌های نمایشی به این شیوه استمرار پیدا کند، بحث مخاطب‌محوری و توجه به مخاطب مردمی در تولید اثر نیز بیش از پیش محقق خواهد شد چرا که گروه باید تمام جوانب را برای تحمل و رغبت و جذب مخاطب عام در طول ایام اجرای اثر بسنجد که این مهم ظرافت کار را نیز ارتقا می‌دهد.

عکس از رضا معطریان است.

کد خبر 6095137 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • ویژگی حجاج در سفر معنوی حج/ برائت مشرکان اصل قرآنی است
  • اهمیت توجه به «مخاطب مردمی» در تئاتر رضوی/ ماجرای علاقه به فوتبال
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • وعده صادق آب به خانه مورچه ریخت/ نمایش باطن حقوق بشر آمریکایی
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • غرش شیران‌ گرگانی مدعی قهرمانی آسیا را در تهران به زانو در آورد
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)