Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: مقاومت براساس منطق، عقل وفطرت بوده لذا تسلیم دربرابر زور خلاف منطق انسانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی عدالت، مدیر حوزه علمیه ولیعصر رودان و استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره  به فرمایشات اخیرحضرت آقا در خصوص مقاومت در برابر استکبار جهانی اظهار کرد: مقاومت براساس منطق،عقل وفطرت بوده یعنی درشیوه هرانسان صاحب منطق، مقاومت منطبق با منطق طبیعیه انسانهاست و لذا تسلیم در برابر زور خلاف منطق انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مقاومت یک حقیقت عقلی است، افزود:  عاقلان عالم مقاومت را بهترین شیوه در برابر زورگویی و اصلی بدیهی می دانند پس تسلیم در برابر زور خلاف عقلا و بدیهیات عقل است.

عدالت افزود: بهترین گواه بر حقانیت مقاومت، فطری بودن آنست که قبل از اینکه منطق و عقل میدان داری کنند خداوند متعال این اصل را در فطرت بشری قرار داده که باطن خود مقاومت را اصل اولیه قرار دهد پس تسلیم شدن امری غیر فطری است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم مقاومت را اصل اولیه می داند، تصریح کرد: خداوند به رسولش خطاب می فرماید که"فاستقم کما امرت" رسول ما استقامت کن همانگونه که امر شدی، انسان مؤمن به مجرد اینکه ایمان آورد باید مقاومت کند "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملایکه" وقتی می گوید خدا،باید پای حرف و ایمان خود مقاومت کند رسول اکرم فرمود؛"قل ربی الله ثم استقم" اگر گفتی خدا، باید پای حرفت مقاومت کنی.

مدیر حوزه علمیه ولیعصر رودان با بیان اینکه124 هزار پیامبر به خاطر مقاومت در برابر زور فدای هدایت بشری شدند، تصریح کرد: از ابتدای خلقت بشر تا کنون در هیچ برهه از زمان، هیچ پیامبری امر به تسلیم نشد همه مامور به استقامت بودند.

عدالت گفت: امیرالمومنین(ع) می فرماید؛برخی را سر بریدند برخی را آتش زدند "یقتلون و یذبحون" کشتند و آتش زدند جرم همه مقاومت در برابر زور بود.

وی با بیان اینکه حقیقت کلی و عام مقاومت ،انواع  مختلفی دارد خاطرنشان کرد: مقاومت عبادی که انسان در انجام عبادات مقاوم باشد جا نزند و همچنین مقاومت اجتماعی ،مقاومت سیاسی ،مقاومت نظامی، مقاومت اقتصادی،مقاومت جسمی،مقاومت روحی که سخت ترین مقاومت در انواع فوق شاید مقاومت اقتصادی و مقاومت نظامی باشد که دشمنان اسلام با این دو اصل وارد عمل شده و مسلمین را وادار به تسلیم می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این مراسم که خانواده های معظم شهدا، یادگاران دوران دفاع مقدس، طلاب و روحانیون و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، شرکت کنندگان با ادای احترام به مقام شهیدان، بر ادامه راه و مکتب شهدا تأکید کردند.

مسئول قرارگاه جهاد تبیین کشور در این مراسم، با بیان اینکه تفکر مقاومت در برابر ظلم و استکبار برآمده از مکتب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است گفت: امروز تفکر مقاومت پس از گسترش در کشورهای منطقه، در حال ظهور و بروز در جای جای جهان است و ماجرای ایستادگی مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، تبدیل تفکر مقاومت به جریانی جهانی را تسریع کرد.

سردار عظیم ابراهیم پور عملیات وعده صادق را سرآغاز معادلات جدید جهانی و تغییر معادلات از غرب و آمریکا به سایر مناطق  جهان عنوان کرد و گفت: تظاهرات در دانشگاه های آمریکا و کشور های اروپایی نشان می دهد یک قیام نخبگانی در حمایت از مکتب مقاومت شکل گرفته است.

وی افزود:در عملیات وعده صادق قدرت آفندی و پدافندی ایران در برابر دشمنان به نمایش در آمد و این عملیات، تثبیت گر قدرت کشورمان در منطقه غرب آسیاست.

حجت الاسلام موسوی مدیر مدرسه علمیه رضویه هم در این آیین با تاکید بر اینکه شهدا، بالاترین نعمت خود را که جان بود، در راه خدا تقدیم کردند گفت: آنان الگو و فرهنگ سازان این آب و خاک هستند.

برپایی نمایشگاه آثار شهدا از برنامه های جنبی مراسم یادواره شهدای رواحانیت و مدرسه علمیه رضویه قم بود.

دیگر خبرها

  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • آشنایی با کابل نسوز
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • کری پدیده جوان رئال: لیگ قهرمانان مال ماست!
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم