Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در جریان صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ذیحساب ۲ شهرداری تهران با وجود مخالفت جدی برخی اعضاء انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجید فراهانی طی سخنانی در خصوص معرفی ذیحساب ۲ گفت: ثبت نظارت مالی مهم‌ترین کار‌هایی است که صورت می‌دهیم و این نظارت توسط سه بخش مهم نظارت قبل از خرج، حین خرج، پس از خرج در شهرداری، مناطق، واحد‌ها و سازمان‌های وابسته صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود: نظارت قبل از خرج از سوی تصویب بودجه سالانه اتفاق می‌افتد. نظارت حین خرج با انتخاب قائم مقامان ذیحساب ۱ و ذیحساب ۲ رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: شهرداران مناطق به عنوان قائم مقامان ذیحساب ۱ بوده که بر اساس قانون مورد بررسی قرار گرفته است و اعضای شورا به وی رای داده اند. همچنین قائم مقامان ذیحساب ۲، در مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها مستقر هستند که شرایط خاصی دارند.

فراهانی تاکید کرد: نظارت پس از خرج شامل گزارشات حسابرسی است که در دستور کار شورا قرار دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: برای نظارت حین خرج در اداره کل مالی شهرداری تهران، مدیر کل مالی شهرداری به عنوان ذیحساب ۲ انتخاب می‌شود.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر گفت: آقای خسروی در گذشته به عنوان مدیر کل مالی شهرداری تهران انتخاب شده که ایشان به عنوان ذیحساب پیشنهاد شده بودند که بررسی و مورد تصویب شورای شهر قرار گرفت. لازم می‌دانم از زحمات ایشان تشکر کنم.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: آقای محمدرضا زارعلی از سوی شهردار تهران پیشنهاد شده و در دستور شورا قرار گرفته است.

محمد زارعلی به عنوان ذیحساب ۲ با ۱۳ رای از ۲۰ رای انتخاب شد.

گفتنی است، محمد سالاری با استناد به مصوبه تعارض منافع شورای شهر تهران با این انتخاب مخالف بود.

از آنجایی که ذیحساب معرفی شده از سوی حناچی، شهردار تهران، همزمان مسئولیت سرپرستی اداره کل مالی شهرداری تهران را نیز بر عهده دارد، سالاری با فرد پیشنهادی شهردار تهران مخالف بود که البته با وجود ۶ رای مخالف دیگر، ذیحساب پیشنهادی با ۱۳ رای موافق، انتخاب شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهرداری تهران بودجه نظارت مالی مجید فراهانی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد