Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@11:30:19 GMT

تهدید ترامپ به تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۹۱۹۸

تهدید ترامپ به تعرفه بیشتر بر کالاهای چینی

«دونالد ترامپ» در گفتگو با یک رسانه آمریکایی، تهدید به اعمال تعرفه‌های بیشتر بر روی کالا‌های چینی کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با سی ان بی سی، تهدید کرد اگر «شی جینپینگ» همتای چینی‌اش در اجلاس سران گروه ۲۰ که اواخر ماه جاری برگزار می‌شود با او ملاقات نکند تعرفه کالا‌های وارداتی از چین را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته دونالد ترامپ اظهار امیدواری کرده که چنین ملاقاتی انجام خواهد شد.

اجلاس سران گروه ۲۰ در روز‌های ۲۸ و ۲۹ ژوئن در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد ترامپ در این مصاحبه قصد داشت به اتاق بازرگانی آمریکا پاسخ دهد که از تهدید او برای وضع تعرفه بر کالا‌های وارداتی از مکزیک با هدف جلوگیری از ورود مهاجران از مرز‌های جنوبی آمریکا انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده در انتقاد از اتاق بازرگانی آمریکا گفت: اولویت‌های این نهاد غلط است.

او افزود: آن‌ها باید آمریکا را نمایندگی کنند و نه فقط شرکت‌هایی را که عضو اتاق بازرگانی آمریکا هستند. اقتصاد چین هرگز از آمریکا جلو نخواهد افتاد.

ترامپ در پاسخ به سوالی در مورد احتمال وضع تعرفه بر ۳۰۰ میلیارد دیگر از کالا‌های چینی در صورت عدم شرکت رهبر آن کشور در اجلاس اوزاکا گفت: «بله، وضع خواهم کرد. عدم شرکت شی در این اجلاس تعجب‌آور خواهد بود. به نظرم او شرکت می‌کند، نشنیده‌ام که نخواهد آمد».

همزمان با تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین، ماه گذشته یک سخنگوی دولت چین گفت: در مورد احتمال دیدار و مذاکره رهبران دو کشور اطلاعی ندارد.

ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: افزایش تعرفه کالا‌های صادراتی از چین بسیاری از شرکت‌ها را مجبور خواهد کرد به کشور‌های دیگر نقل مکان کنند.

به گفته او، چین در این نبرد خواهد باخت، چون واردات آن کشور از آمریکا بسیار کمتر است.

ترامپ افزود: «چین در نهایت توافق خواهد کرد، چون مجبور است توافق کند».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تهدید ترامپ اتاق بازرگانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد