Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-امام جمعه مشهدمقدس گفت: بايد در تمامي برنامه‌هاي دهه کرامت محوريت امام رضا(ع) در دستور کار قرار گيرد
به گزارش خبرگزاري آريا از مشهد، آيت‌الله سيد احمد علم‌الهدي در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه کرامت کشور  که در دفتر نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي برگزار شد اظهار داشت: در دهه کرامت بايد محوريت امام رضا(ع) حفظ شود و از روز نخستي که اين شورا تشکيل شد عنوان کردم بايد در دهه کرامت محوريت حضرت حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: بايد مباني فکري و مناسبات اجتماعي خود را با سيره اهل بيت(ع) هماهنگ کنيم و قطعا آثار اين هماهنگي در زندگي شخصي و اجتماعي ما متبلور مي‌شود.
علم‌الهدي گفت: خوشبختانه در سال‌هاي اخير ارتباط مناسبي ميان آستان قدس رضوي و نهادهايي مانند بنياد بين‌المللي امام رضا(ع) در زمينه جشن‌هاي دهه کرامت ايجاد شده که بايد اين رويه ادامه پيدا کند.
وي افزود: علاوه بر اين بايد ساير دستگاه‌ها مانند شهرداري و استانداري‌ها نيز پاي کار بيايند تا در اين موضوع فشار از روي دولت برداشته شود؛ در دوره توليت قبلي آستان قدس رضوي يک دفتر در هر استان در زمينه جشن‌‌هاي دهه کرامت تشکيل شد تا نوعي مرکزيت و هماهنگي در اين زمينه ايجاد شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به ضرورت هم‌افزايي ميان تمامي نهادها با هدف برداشتن بار مالي از روي دولت در دهه کرامت گفت: بخش عمده‌اي از بودجه‌ها اينک در حوزه معيشت صرف مي‌شود و قاعدتا بودجه‌هاي فرهنگي در اولويت بعدي است؛ در اين شرايط آستان قدس رضوي بايد با قدرت بيشتري وارد ميدان شود.
علم‌الهدي تاکيد کرد: در زمينه جشن‌‌هاي دهه کرامت بايد هم‌افزايي صورت بگيرد و از موازي‌کاري در اين زمينه بايد پرهيز شود؛ در زمينه هزينه‌ها نيز بايد مديريت صورت بگيرد و با کمترين هزينه بيشترين نتيجه مدنظر قرار گيرد؛ علاوه بر اين به دليل اينکه امسال نخستين سالي است که جشن‌هاي دهه کرامت با بيانيه گام دوم همزمان شده بايد کميسيوني ويژه در معاونت فرهنگي آستان قدس در اين زمينه تشکيل شود.
وي با اشاره به معاونت علمي آستان قدس رضوي و ضرورت ورود از طريق اين کانال به بيانيه گام دوم انقلاب اظهار داشت: بايد رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي همه نصب‌العين قرار گيرد زيرا رهنمودهاي ايشان جامع و کامل است و نقصاني ندارد؛ بيانيه گام دوم نيز عملا نيازي به تفسير ندارد و بايد راهکار عملياتي براي آن ارائه شود. بايد ديد در حوزه‌هاي علميه و آموزش و پرورش پس از 5 ماه از صدور اين بيانيه چه تحولاتي رخ داده است. 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خبرگزاري آريا خراسان رضوي دهه کرامت محوريت امام رضا ع علم الهدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به مناسبت روز جهانی مطبوعات، در دویست و ششمین برنامه سه شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با همکاری مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد از روزنامه ادب قدیمی‌ترین روزنامه مشهد در گنجینه رضوی رونمایی کرد. 

 رئیس اداره مطبوعات آستان قدس رضوی، در این مراسم که در محل سالن شورای شهرداری مرکزی مشهد برگزار شد، سابقه چاپ مطبوعات در مشهد را بیش از یک قرن عنوان کرد که طی آن صد‌ها روزنامه و مجله منتشر شده اند.
ابراهیم حافظی، روزنامه‌نگاری مشهد را مرهون ادیب اللممالک فراهانی، موسس روزنامه ادب خواند که در سال ۱۳۱۸ به تاسیس آن اقدام کرد. 
 

ادب، روزنامه مردمی
حافظی افزود: در فضایی که روس و انگلیس بر شهر سلطه داشتند و حاکمان محلی نیز با پرداخت پول بیشتر به‌دربار، حکومت را به‌دست می‌گرفتند، ادیب اقدام به تاسیس روزنامه کرد.
وی انتشار روزنامه ادب را مروج روزنامه‌خوانی، افزایش جمعیت روزنامه خوان، مشوق زنان در روزنامه خوانی و فرصتی برای بیان نظرات، گلایه‌ها و پیشنهادات دانست که زمینه ورورد شاعران و ادیبان را به روزنامه نگاری فراهم کرد. 
میهن پرستی، مبارزه با خرافات، سوادآموزی، توجه به ادبیات از جنبه نظم و نثر، میزان توجه به مشهد و آستان قدس، مقایسه دارا و ندار، مخالفت با طب سنتی، مشوق بودن برای کار‌های عام المنفعه، تبلیغ دین از موضوعات این روزنامه بود که حافظی به آن اشاره کرد. 
وی، اظهار کرد: روزنامه ادب چاپ مشهد از اواسط حکومت مظفرالدین شاه قاجار که شاهزاده رکن‌الدوله والی خراسان بود با چاپ سنگی و به صورت هفتگی منتشر شد و طی مدت ۳ سال ۱۱۰ شماره از آن به چاپ رسید. 
 

روزنامه ادب
اثری که در این مراسم رونمایی شد، حاوی دوره کامل روزنامه ادب چاپ شده در مشهد طی سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ قمری است و علاوه بر آن فهرست مندرجات بعلاوه مقدمه‌ای در معرفی توصیفی روزنامه ادب و همچنین نمایه کامل روزنامه تهیه و ارائه شده است.
دوره کامل روزنامه ادب در سال ۱۳۴۲ قمری توسط عبدالعلی اوکتایی رئیس وقت کتابخانه آستان مقدس شده است.
ویژگی ممتاز روزنامه ادب مشهد، تصویر و کاریکاتور‌هایی است که از سال سوم به آن ورود کرده است.
تعداد ۱۱۷۷ عنوان (خبر، مقاله، اعلان) جزء فهرست مندرجات روزنامه است. محتوای کلی روزنامه را اخبار خارجه، سرمقاله‌های تحلیلی، اخبار شهرستان‌های ایران و خراسان و اعلان‌ها تشکیل می‌دهد.

دیگر خبرها

  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت