Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد پژمان روز سه‌شنبه در جریان بازدید از محله چاهستانی های بندرعباس اظهار داشت: این کار فرآیند تصمیم گیری را کوتاه می‌کند و اختیار استفاده از امکانات را هم برای سرعت بخشیدن به نوسازی و تأمین رفاه مردم سکونتگاه‌های غیر رسمی به هیأت اجرایی استان واگذار می‌شود.

وی ادامه داد: با این رویکرد جدید موازی کاری‌های بین دستگاهی از بین می‌رود و همه اداره‌های اجرایی و خدماتی با مدیریت واحد باید به فعالیت در این محله‌ها بپردازند که این تمرین مدیریت واحد شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: اختیار منابع سرمایه خود را به هیأت یاد شده واگذار می‌کنیم که با این کار مشکلی از بابت منابع مالی برای بازآفرینی محله چاهستانی های بندرعباس وجود ندارد.
پژمان افزود: مسؤولان استانی اکنون باید با انتخاب مشاور کار خود را در این محله برای مشخص شدن جبهه‌های کاری ادامه دهند تا میزان منابع مورد نیاز هم مشخص شود.

در پاسخ با سوال خبرنگار ایرنا در خصوص میزان منابع مالی هم پاسخ داد: علاوه بر نقدینگی که برای آغاز کار در محله چاهستانی ها پرداخت می‌شود منابع سرمایه‌ای هم در بندرعباس داریم که اختیار جابه جایی و فروش آنها برای هزینه کرد در این طرح به مدیران استانی واگذار می‌شود.
پژمان خاطر نشان کرد: حداقل ارزش اراضی در اختیار برای جابه‌جایی وی فروش به چند صد میلیارد تومان می‌رسد.

** ۵۵ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد

معاون وزیر راه و شهر سازی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار ایرنا با موضوع میزان سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده، بیان داشت: حدود ۵۵ هزار هکتار سکونتگاه غیر رسمی در کشور وجود دارد که نیاز به باز آفرینی دارند که بند عباس سهم عمده‌ای در آن دارد.
پژمان افزود: یک سوم شهر بندرعباس جزو بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است که امروز بر روی محله چاهستانی ها متمرکز شده‌ایم.

بازآفرینی‌های شهری براسای اقلیم، فرهنگ و شنت های مردم مناطق انجام می‌شود

پژمان خاطر نشان کرد: بدون تردید بازآفرینی کار جامع و کاملی است که همه مسائل از نقطه آغاز تا پایان مد نظر قرار می‌گیرد.
وی در خصوص رعایت مؤلفه‌های معماری ایرانی اسلامی هم بیان داشت: زمانی که به مردم الگوی معماری و نما داده نشود آنان هم سلیقه‌ای عمل می‌کنند ولی به طور قطع کار مشاور یافتن الگوی معماری متناسب با اقلیم، فرهنگ و سنت مردم منطقه برای بازآفرینی شهری در سکونتگاه‌های غیررسمی است.
پژمان افزود: کارهایی که در محله چاهستانی های بندرعباس به عنوان الگوی بازآفرینی شهری انجام می‌شود دارای هویت بوده که اینجا را تبدیل به یکی از نقاط و برجسته و جذاب برای بازدید مردم خواهد شد.
‏‬ ۶۰۴۸/‏۳۲۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازآفرینی شهری بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر در دستور کار است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود ۲ قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

اجرای طرح‌های متعدد عمران شهری

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6087017

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • ۲ هزار واحد مسکن مهر مهستان تا پایان اردیبهشت تحویل می‌شود
  • اعطای زمین رایگان به ۴۶۴ مشمول طرح جوانی جمعیت در بهارستان
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد