Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد محمدی با اشاره به اهمیت طرح بازتوانی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: طرح بازتوانی و قادرسازی خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست، ارائه خدمات اجتماعی به خدمت گیرندگان تحت پوشش، اجرای طرح گروه‌های همیار زنان خود سرپرست، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مبتنی بر امکانات جامعه و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان عضو خانواده‌های تحت حمایت، بخشی از خدمات ارائه شده بهزیستی به این افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: در سال گذشته 3 هزار و 323 زن سرپرست خانوار پذیرش و تحت پوشش قرار گرفتند و 282 نفر نیز با حمایت  بهزیستی بازتوان و از چرخه حمایت مستمر سازمان خارج شدند

 

این مقام مسئول افزود : در سال گذشته 727 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و 295 نفر از اعضای خانواده آنها در کلاسهای آموزشی مهارتهای زندگی شرکت نمودند و 481 نفر نیز تحت غربالگری جسمی و سلامت زنان قرار گرفتند.

 

محمدی یادآور شد: در راستای حمایت از اعضاء خانواده زنان سرپرست خانوار نزدیک به یک هزار و 184نفر از فرزندان آنان کمک هزینه تحصیلی دانش آموزی به احتساب مقطع پیش دبستانی و  151 نفر نیز در سامانه دانشجویان ثبت نام نموده و از حمایتهای سازمان برخوردار شده اند.

 

وی افزود : پرداخت وام خوداشتغالی از محل تبصره‌های مصوب، اجرای طرح بهبود تغذیه و توزیع مواد غذایی مناسب در خانواده تحت حمایت، پرداخت ودیعه مسکن و پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر را می توان به عنوان دیگر خدمات ارائه شده این سازمان نام برد.

 

مدیر کل بهزیستی استان زنجان یاد آور شد: در خصوص تشکیل پرونده مددکاری برای زنان سرپرست خانوار درآمد ماهیانه این خانواده‌ها باید از ۴۰ درصد حداقل دستمزد قانون استخدام کشوری کمتر باشد . این خانواده‌ها نباید از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان سایر موسسات یا قوانین حمایتی دیگر برخوردار باشند.

 

وی بیان کرد: دیگر شرایط عمومی دریافت کنندگان این خدمات این است که اشتغال پایدار آنان در زمان مراجعه و بررسی مقدور نباشد. همچنین فرزندان پسر تا رسیدن به ۱۸ سال و فرزندان دختر تا زمان ازدواج تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 

محمدی خاطرنشان کرد: ارائه گواهی فوت، طلاق نامه یا مدارک معتبر از مراجع قضایی دال بر متواری بودن همسر ، گواهی معتبر مبنی بر انجام خدمت سربازی سرپرست  یا تایید از کار افتادگی سرپرست خانوار از طریق پزشک معتمد سازمان و از دیگر شروط تایید این افراد برای تحت پوشش قرار گرفتن در سازمان بهزیستی است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

با سلام و صلوات بر ساحت مقدس شهیدان والامقام

وظیفه خود می‌دانیم از مجاهدت‌های فرماندهی محترم فراجا و نیرو‌های تحت امر در انجام مأموریت‌ها به ویژه حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط‌های اجتماعی در راستای حفظ کیان خانواده و کرامت زنان، عمیقا تقدیر و تشکر کنیم و ضمن اعلام حمایت برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از کرامت خانواده و زنان، موارد زیر را متذکر می‌شویم:

- انتظار می‌رود مسئولان محترم دولتی و قضایی با هم افزایی در انجام وظایف قانونی خود با حمایت از فراجا در راستای سالم سازی محیط‌های اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اهتمام ویژه داشته باشند.

- انتظار می‌رود اکنون که فراجا با دغدغه مندی در این مسیر گام برداشته است ضمن توجه به ادامه مسیر اصلاح در اقدامات اجرایی با حفظ کرامت زنان، با ایجاد ظرفیت‌های لازم، اقدامات خود را منطبق بر شرع مقدس و قانون و محیط مؤمنانه پیش برده و ضمن تجلیل از نیرو‌های دلسوز تحت امر اقدامات خلاف ضوابط را نیز متذکر شده و اصلاح کند.

- مردم عزیز ایران اسلامی که همواره زیست عفیفانه داشته و نسبت به حفظ بنیان خانواده و کرامت زنان توجه ویژه داشته، همواره در میدان انقلاب اسلامی نقشی ممتاز در دفاع از سبک زندگی ایرانی-اسلامی داشته اند، امروز نیز باید همه با هم افزایی، فضایی مؤمنانه با دلسوزی ضمن تذکرات سازنده و محترمانه با حفظ کرامت، مجریان قانون را مورد حمایت قرار داده و برای آینده این سرزمین با همدلی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از کیان خانواده و کرامت زن ایرانی مسلمان حراست نماییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ارائه ۸۲ تیم مشاوره به خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه تروریستی کرمان 
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی