Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمد جواد حق شناس روز سه شنبه در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورا با اشاره به روز جهانی صنایع دستی گفت: بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی بود به همین مناسبت روز گذشته با همکاری شورای شهر شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز هفته صنایع دستی در خیابان استاد نجات الهی گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از آغاز به کار شورای پنجم احیای گذرهای فرهنگی یکی از محورهایی بود که مورد توجه قرار گرفت که ایجاد پهنه رودکی، گذر صنایع، گذر هنر، گذر کتاب، گذر نمایش در همین راستا انجام شده است.

حق شناس افزود: برای یک هفته قرار بر این شد با توجه به اهمیتی که صنایع دستی در فضای امروز گردشگری و عرصه تولید دارد بتواند جایگاه مناسب و واقعی خود را در جامعه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: از آغاز به کار شورای پنجم یکی از محورهای مورد اهمیت احیا و توجه به گذرهایی با محوریت گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی بود.

عضو شورای تهران یادآور شد: ایجاد پهنه رودکی و ۴ گذر نمایش، کتاب، هنر و صنابع دستی مورد تاکید قرار گرفته است.

حق شناس افزود: با پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، خیابان نجات الهی به عنوان گذر صنایع دستی معرفی شد و موضوع در کمیسیون نام گذاری نیز مطرح و بر این اساس تابلوی گذر به نمادهای شهری اضافه می‌شود.

وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی که تحت تأثیر تحریم‌ها قرار دارد ایجاد این گذر می‌تواند برای ۳ میلیون خانوده ایرانی که مستقیماً با صنایع گردشگری در ارتباط هستند، فضا و فرصتی را برای تولید فراهم کند.

تهرام/۷۲۴۴/

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از ارائه مجوز برای راه‌اندازی بوم‌گردی گردشگری عشایری در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، ظهر امروز، در جلسه شورای عشایری بروجرد گفت: مناطق عشایری این شهرستان در توسعۀ گردشگری، درآمدزایی و گیاهان دارویی و صنایع دستی نقش مهمی دارند.

او بیان کرد: منطقۀ عشایری کولیدر در بروجرد منطقه‌ای بکر برای توجه به گردشگری عشایر است و چنین مناطقی قابلیت توسعه صنعت گردشگری را دارد.

116هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند

مدیرکل میرا‌ث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: مناطقی که محل زندگی عشایر کوچ‌رو است به‌دلیل روحیۀ مهمان‌نوازی این افراد می‌تواند از جاذبه‌های زیادی برای گردشگران باشد.

حسن‌پور بیان کرد: توسعه گردشگری عشایری می‌تواند ضمن توسعه اقتصادی به رفع مشکل بیکاری در جامعه عشایری کمک کند و جوانان عشایری می‌توانند برای فعالیت در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر حوزه‌های مرتبط درخواست مجوز کنند.

او خاطرنشان کرد: ما مجوز راه‌اندازی خانۀ مسافر و بوم‌گردی گردشگری عشایری را در صورت تقاضا از سوی افراد علاقه‌مند ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» شهابیه خمین در تقویم ملی
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود