Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@14:10:09 GMT

مهمترین دغدغه معلولین کمبود اعتبارات است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۰۳۶۱

مهمترین دغدغه معلولین کمبود اعتبارات است

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران در این همایش دو روزه با اشاره به کمبود اعتبار برای رسیدگی بهتر به معلولین گفت: امیدوارم نهایت بهره از فرصت ایجاد شده برده شود و با طرح دغدغه‌های موجود در حوزه توانبخشی با همفکری و تبادل تجربیات مشکلات جامعه هدف به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بهزیستی تنها متولی امور معلولین در جامعه است افزود: با گذر زمان شکل و نوع مسائل و مشکلات جامعه هدف درحال تغییر است و ضروریست تا بر همین اساس رویکرد ها، برنامه ریزی‌ها و روش‌ها نیز تغییر کند و به روز شود.


دکتر آرام با تاکید بر اهمیت نوع خدمات مبتنی بر نوع نیاز و تاثیر آن بر افزایش رضایتمندی و توانمندی جامعه هدف گفت: تمام شمول بودن، فراگیر بودن و گسترش ضریب نفوذ خدمات، جامعه‌ای با نشاط را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه بهترین تصمیم گیرنده‌ها برای توانخواهان خود آن‌ها هستند افزود: در بهره‌گیری از خدمات و استفاده از لوازم کمک توانبخشی معلولین متناسب با نیاز واقعی و شرایط موجود بهترین تصمیم گیران هستند و ضروریست تا نگاه قیّم مآب ما از روی آن‌ها برداشته شود.


وی با اشاره به اینکه واگذاری تصمیم گیری در تهیه لوازم بهداشتی برای معلولین ضایعه نخاعی رضایتمندی و افزایش عزت نفس را در آن‌ها به دنبال داشت افزود: معلولین توانایی مدیریت معاش زندگی خود را دارند و در حال حاضر مهمترین دغدغه آن‌ها کمبود اعتبارات است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با انتقاد از یارانه‌های مرکز محور گفت: حجم بسیاری از اعتبارات صرف تعداد کمی از معلولین که از مراکز خدمات می‌گیرند می‌شود.


وی با اشاره به پذیرش‌هایی که بر اساس دستور مراجع قضایی صورت می‌گیرد گفت: بسیاری از بیماران روانی مزمن بر اساس آیین نامه‌ها قابل ترخیص نیستند و این درکنار پذیرش‌های مازاد مراکز را با مشکلات اعتباری روبرو می‌کند و استان‌ها را ناچار به استفاده از اعتبارات استانی برای هزینه‌های مراکز می‌کند.

دکتر آرام در پایان ضمن ابراز خرسندی از ثبت ورود و خروج در مراکز شبانه روزی در جهت شفافیت بیشتر و افزایش خدمات افزود: اداره کل بهزیستی مازندران این آمادگی را دارد تا در بستر فناوری اطلاعات و طراحی اپلیکیشن این خدمت را تسریع دهد.

گفتنی است همایش دو روزه علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی سراسر کشور با حضور دکتر محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی، دکتر سید سعید آرام مدیر کل بهزیستی مازندران، مدیران کل ستادی و معاونین توانبخشی بهزیستی کلیه استان‌ها، صبح امروز در مجتمع شهید بهشتی ساری آغاز شد.
انتهای پیام/س   همایش دو روزه علمی کاربردی معاونین امور توانبخشی سراسر کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدکرم مرادی ظهر امروز افزایش قیمت کود شیمیایی را در سالجاری یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی دانست و گفت: متأسفانه با افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود علاوه بر نگرانی کشاورزان، توان خرید عوامل توزیع کود نیز کاهش می‌یابد.

وی گفت: ۷۵ درصد اراضی کشاورزی اسدآباد خرد و زیر یک هکتار است که این مهم باعث شده است کشاورزان سهمیه کمتری از کود شیمیایی داشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی اسدآباد اظهار داشت: توزیع کود بهاره از دیماه سال گذشته در عوامل توزیع شروع و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهمیه کود شهرستان ۹۵۰۰ تن است که طبق متراژ زمین بین کشاورزان توزیع می‌شود.

کد خبر 6089180

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است