Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، رضا جعفری، مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور همزمان با فرارسیدن روز جهانی مبارزه با کار کودکان مصادف با ۱۲ ژوئن(۲۲ خرداد) از برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی کودکان کار و خیابان تحت عنوان «سلام شاپرک» با اجرای بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های مفرح و شاد برای دختران و پسران گروه سنی هشت تا ۱۲ سال مراکز نگهداری شبانه‌روزی (نگهداری کودکان کار و خیابان و ندای مهر) با حضور ۱۲ استان در بابلسر خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شادی و نشاط برگرفته از خواسته‌های فطری و نیازهای روانی انسان است و نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت فرد و بالتبع در ارتقاء سلامت روان خانواده و جامعه دارد، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی و جشنواره‌های بومی و محلی و حتی اجرای برنامه‌های مفرح و بانشاط در کنار آموزش‌هایی همچون مهارت‌های زندگی، کنترل خشم و آموزش‌های شهروندی و فراهم ساختن زمینه انجام فعالیت‌های جمعی کودکان و نوجوانان می‌تواند نقش بسزا و تعیین‌کننده‌ای در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور توسعه و ارتقای سطح سلامت روحی و روانی کودکان، آموزش مهارت‌های زندگی و تخلیه هیجانات و کنترل خشم، تقویت اعتماد به نفس، کاهش تنش و اضطراب، کاهش آسیب‌های روحی و روانی و پیشگیی از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی را از مؤلفه‌های بازتوانی جامعه‌شناختی گروه‌های هدف برشمرد که با برگزاری چنین جشنواره‌هایی میسر می‌شود.

جعفری در ادامه با بیان اینکه جشنواره فرهنگی ـ ورزشی کودکان کار و خیابان «سلام شاپرک» در سه بخش ورزشی، بازی‌های بومی و محلی و برنامه‌های فرهنگی تابستان جاری برگزار می‌شود، گفت: فوتبال، پرتاب دارت، شطرنج، تنیس روی میز، دومیدانی، فوتبال دستی، والیبال رشته‌های بخش ورزشی، هفت‌سنگ، وسطی، زو، طناب‌کشی، الک دولک و گردوبازی بازی‌های بومی و محلی و نقاشی و طراحی، خطاطی، سرود، اجرای نمایش، شعر و دلنوشته جزء برنامه‌های فرهنگی این جشنواره هستند که این نوجوانان در آنها به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی کودکان کار و خیابان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره «آیین سرزمین من» ویژه مدارس شهر کرمان به‌صورت متمرکز در دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

این جشنواره در دو بخش نمایشگاه آداب و رسوم لباس و غذا‌های محلی مدارس سما و بخش تقدیر از خانواده شهدای دانش‌آموز مراسم گلزار شهدای کرمان و تجلیل از دانش‌آموزان برتر مدارس سما کرمان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ بومی با اشاره به جایگاه والای فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌هایی است که سرشار از خُرده‌فرهنگ‌ها و آداب و رسوم و سنت‌های محلی است و بسیاری از این مسائل روز به روز در حال کمرنگ شدن و حتی به کلی فراموش شدن هستند و دانشگاه‌ها می‌توانند برای احیای آنها گام بردارند.

علیرضا منظری توکلی، معماری، هنر، ادبیات، ورزش‌ها، بازی‌ها و خوراک و پوشاک را از خصوصیات هر منطقه برشمرد و توضیح داد: با وجود پیشرفت‌های شگرفی که در زمینه ارتباطات ایجاد شده و از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی بین ملت‌ها تبادل فرهنگی و عقاید صورت می‌گیرد، زنده نگه داشتن سنت‌های کهن ایرانی یکی از الزامات مهم فعالان فرهنگی ماست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره برای تقدیر و بزرگداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان تشریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مسئولیتی همگانی است و جامعه فرهیخته و دانشگاهی در این مسیر وظیفه بزرگ‌تری برعهده دارند تا مظلومیت و حقانیت این عزیزان را به نسل‌های بعدی بنمایانند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان هم بر ضرورت برگزاری محافلی از این دست را برای تبیین بیشتر و شناساندن فرهنگ اصیل و برخاسته از عدالت ملت غیور ایران به‌خصوص مردمان دیار کریمان ضروری دانست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط کودکان پیش دبستانی + فیلم
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی