Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@07:46:24 GMT

هشدار سفیر ایران در انگلیس به اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۰۹۶۹

خرداد؛ سفیر ایران در انگلیس هشدار داد که با تحریم نهاد مالی متناظرِ ایرانیِ اینستکس توسط آمریکا، این سازوکار "عملاً نابودشده و دیپلماسی اروپا به شکست کامل می‌رسد."
به گزارش ایرنا، حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر افزود: امید که حالا همه متوجه شوند که بزرگ‌ترین تهدید علیه برجام و امنیت منطقه سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد آمریکا در حال بررسی تحریم شرکت «سازوکار ویژه تجارت و تأمین مالی ایران و اروپا» است. این شرکت در تاریخ دوم اردیبهشت امسال به‌عنوان نهاد مالی متناظرِ ایرانیِ اینستکس در تهران به ثبت رسید.
اینستکس یا سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپا یک ابزار ویژه مالی است که در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ بهمن ۱۳۹۷) توسط آلمان، فرانسه و انگلیس، برای تسهیل تجارت غیر دلاری با ایران ایجاد شد.
مقر اینستکس در پاریس، فرانسه و ریاست آن بر عهده پر فیشر آلمانی، از مدیران پیشین کومرتس‌بانک، است. هدف اصلی از ایجاد این کانال مالی ویژه، دادن امکانات به شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی است تا بتوانند مجاری متعارف مالی خود با ایران را حفظ کنند.
این سازوکار در گام نخست تجارت کالاهای اساسی (مواد غذایی و دارو) را تحت پوشش قرار می‌دهد؛ اما به‌تدریج دامنه‌اش گسترش خواهد یافت.
مدیر اینستکس پس از ملاقاتی که اسفندماه گذشته با مقامات ایران داشت، راهی لندن شد تا با فعالان عرصه اقتصادی این کشور دیدار کند.
او در نشستی که با حضور شرکت‌های تجاری، صاحبان سرمایه و مقام‌های دولت انگلیس در لندن برگزار شد، درباره عملکرد این سازوکار توضیحاتی را ارائه و به نگرانی شرکت‌های انگلیسی برای انجام مبادلات مالی با ایران پاسخ داد.
او همچنین از آمادگی این شرکت برای انجام اولین تبادل تجاری با همتای ایرانی خود در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد.
طرف‌های اروپایی معتقدند که اینستکس از بهمن‌ماه گذشته تاکنون پیشرفت خوبی را طی کرده و گام‌های مؤثری برای هرچه سریع‌تر عملیاتی شدن آن برداشته است ... بااین‌حال تعلل اروپا در عملیاتی کردن این سازوکار، انتقادهایی را در ایران به همراه داشته است.
موگرینی اواخر اردیبهشت‌ماه گذشته ضمن تأکید بر پایبندی اروپا به اجرای کامل برجام ابراز امیدواری کرده بود که نخستین تراکنش اینستکس ظرف چند هفته آینده انجام شود. برچسب ها: حمید بعیدی نژاد

منبع: خرداد

کلیدواژه: حمید بعیدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد

هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس با ثبت هجدهمین تساوی فصل شیاطین سرخ همراه بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه بازی‌های روز نخست از هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس، امروز (شنبه) 17:30 به وقت تهران، چهار مسابقه برگزار شد که در مهمترین آنها در ورزشگاه اولدترافورد تیم فوتبال منچستریونایتد برابر میهمان خود برنلی - تیم ماقبل آخر جدول - به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک - یک دست پیدا نکرد.

شیاطین سرخ که با گلزنی آنتونی در دقیقه 79 قفل دروازه حریف را شکستند، نتوانستند از برتری خود محافظت کنند و در دقیقه 87 دروازه‌‌شان توسط زمی آمدونی باز و به این ترتیب بازی به تساوی کشیده شد. این پنالتی حاصل خطای آندره اونانا دروازه‌بان من‌یونایتد روی زمی آمدونی برای دفع یک توپ بود.

با این نتیجه منچستریونایتد 54 امتیازی شد و اگرچه همچنان در رده ششم جدول باقی می‌ماند اما اختلافش با نزدیک‌ترین تعقیب کننده، نیوکاسل به تنها یک امتیاز کاهش یافت. این در حالیست که میان من‌یونایتد با استون‌ویلا به عنوان دارنده آخرین سهمیه انگلیس در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا 12 امتیاز فاصله وجود دارد و تنها 4 هفته به پایان فصل جاری باقی مانده است.

ضربه سنگین اورتون به شانس قهرمانی لیورپول/یونایتد پیروز شد

در سایر بازی‌های امروز لیگ برتر نتایج زیر رقم خورد:

ولورهمپتون 2 - لوتون یک
فولام یک - کریستال پالاس
نیوکاسل 5 - شفیلدیونایتد یک

در جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس، آرسنال با 77 امتیاز (34 بازی)، منچسترسیتی با 76 امتیاز (33 بازی)، لیورپول با 75 امتیاز (35 بازی) و استون‌ویلا با 66 امتیاز (34 بازی) رده‌های اول تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • موافقت باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس با سقف هزینه؛ منچسترسیتی و منچستریونایتد مخالف!
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم