Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد در حمله پهپادی اخیر به پایگاه هوایی ملک خالد عربستان با دقت تمام همه اهداف موردنظر منهدم شدند.

به گفته یحیی سریع، یگان پهپادی یمن روز دوشنبه انبار‌های تسلیحات، رادار‌های پیشرفته و جدید و اتاق‌های کنترل پایگاه هوایی ملک خالد عربستان را با پهپاد «قاصف ۲ کا» هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به نقش پایگاه ملک خالد در کشتار مردم یمن در این باره تصریح کرد: «دو فروند پهپاد قاصف ۲ کا، با دقت بالا اهداف مورد نظر را منهدم کردند. سامانه‌های راداری آمریکایی (مستقر در خاک عربستان) نتواستند ورود این پهپاد‌ها را شناسایی کنند. ما از تمام مراحل این عملیات تصویربرداری کردیم و ویدئو آن را داریم».

این مقام نظامی ارشد یمنی به مقامات سعودی و اماراتی هشدار داد: «ما نظام‌های سعودی و اماراتی را به توقف تجاوزگری توصیه می‌کنیم، چون ما غافلگیرکننده‌های بزرگی در اختیار داریم و روز‌های آینده آن‌ها را فاش خواهیم کرد. بانک اهداف ما روز به روز گسترش می‌یابد».

سریع همچنین خطاب به شهروندان سعودی و اماراتی توصیه کرد: «از شما می‌خواهیم که از مناطق و پایگاه‌های نظامی و حساس در عربستان و امارات دوری کنید؛ چرا که این اهداف برای ما اهدف مشروعی هستند».

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه اعلام کردند در  عملیاتی تهاجمی با چند فروند پهپاد «قاصف ۲ کا»،  پایگاه هوایی ملک خالد در «خمیس مشیط» را هدف قرار دادند.

شهر خمیس مشیط در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان سعودی قرار دارد. این شهر از لحاظ تعداد ساکنین، پنجمین شهر بزرگ عربستان به شمار می‌آید و از اهمیت تجاری زیادی برای این کشور برخوردار است.

 محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز روز دوشنبه پس از این حمله پهپادی تاکید کرد: «عربستان و امارات هنوز فرصت دارند در محاسبات خود در جنگ یمن تجدیدنظر کنند، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هنوز از همه توان خود در این جنگ استفاده نکرده اند».

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یمن عربستان محور مقاومت تسلیحات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

کد خبر 6090292

دیگر خبرها

  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • باند سارقان اسپیلت در زابل منهدم شد
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • (ویدئو) لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی در یمن
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن