Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسین سجادی نیری دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دلیل شکل گیری برنامه صنایع خلاق در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی اسباب بازی اظهار کرد: این ستاد به منظور توسعه زیست بوم و اکوسیستم صنایع خلاق و فرهنگی تلاش‌های بسیاری انجام داده که یکی از مهمترین آن‌ها اختصاص خط اعتباری برای حمایت از فعالیت استارتاپ‌های صنایع خلاق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره دلیل شکل گیری برنامه صنایع خلاق گفت: برنامه توسعه زیست بوم خلاق برآمده از تجربیات شرکت‌های دانش بنیان و برای حمایت از شرکت‌هایی است که در عرصه صنایع خلاق و فرهنگی فعال هستند که با دستور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفت.

کسی به فعالیت شرکت‌های خلاق توجهی نداشته است

وی ضمن اشاره به این موضوع که تاکنون حدود ۴۰۰ شرکت خلاق در این حوزه شناسایی شده است، گفت: این شرکت‌ها بوده‌اند و فعالیت داشته‌اند، اما کسی به آن‌ها توجه نداشته است. معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با توجه به اهمیت توسعه فعالیت شرکت‌های خلاق تلاش کرده تا با شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل ها، آن‌ها را مورد حمایت قرار داده و به دیگران معرفی کند.

توسعه صنایع خلاق در گروهمکاری با فعالان بخش خصوصی

نیری بیان کرد: یکی از شاخه‌های اصلی صنایع خلاق حوزه اسباب بازی است و در این راستا ما در تلاشیم با همکاری بخش‌های دیگر زیست بوم و اکوسیستم حوزه اسباب بازی رو توسعه دهیم، قطعا راه بسیار سختی پیش رواست. اگر چه کشور پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های لازم را دارد، اما مشکلات بر سر راه توسعه این شرکت‌ها وجود دارد و باید با همکاری‌های نهاد‌های دیگرهم این اکوسسیتم شکل گیرد.

وی در ادامه گفت:امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم با تمامی صنوف همکاری داشته باشیم و با همراهی فعالان بخش خصوصی فضای حاکم بر حوزه صنایع خلاق را رونق دهیم.

نیری درادامه گزارش مختصری از فعالیت‌هایی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به توسعه خلاقیت در حوزه اسباب بازی انجام داده ارائه کرد و گفت:چند سالی است که تلاش داشتیم تا شرکت‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق، حائز عنوان دانش بنیان شوند و نگاهی که دولتمردان به این حوزه دارند یک نگاه همه جانبه شود. یکی از شاخه‌های اصلی حوزه خلاق حوزه اسباب بازی است و در تلاشیم تا زیست بوم آن را توسعه دهیم به گونه‌ای در تمامی بخش‌ها موفق باشد.

باید شرکت‌های اکوسیستم برنامه خلاق در حوزه اسباب‌بازی را توسعه دهیم

وی افزود:باید نگاهی همه‌جانبه و فرهنگی از طرف دولت به این جریان وجود داشته باشد و شرکت‌های اکوسیستم برنامه خلاق در حوزه اسباب‌بازی را توسعه دهیم و کار را به فعالان آن حوزه بسپاریم به گونه‌ای که در تمامی بخش‌ها از ایده تا طراحی، تولید، عرضه و تجاری سازی موفق باشند.

دبیرستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:امیدواریم بخش خصوصی بتواند در عرصه سرمایه‌گذاری برای ایده‌های جدید در حوزه اسباب بازی وارد شود واز فضای کپی محصولات خارجی دورشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)