Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-04@03:16:38 GMT

اقدام تازه شورای امنیت درباره لیبی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۱۶۷۰

اقدام تازه شورای امنیت درباره لیبی

به گزارش وانانیوز، 

 شورای امنیت دوره ماموریت عملیات اروپایی موسوم به "صوفیا" برای نظارت بر ممنوعیت فروش سلاح به لیبی را بدون اعمال اقدامات جدیدی به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

این تصمیم شورای امنیت با اتفاق نظر تمامی ۱۵ عضو این شورا تصویب شد و در این میان کشورهای بلژیک و آفریقای جنوبی، دو عضو غیر دائم این شورا نسبت به ادامه ارسال زمینی و دریایی سلاح به لیبی ابراز تاسف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کشورهای مختلفی از روند اجرای عملیات "صوفیا" استقبال کردند.

این عملیات سال ۲۰۱۵ با هدف "مبارزه با شبکه‌های قاچاق مهاجران" آغاز شد و اواخر مارس ۲۰۱۹ به مدت شش ماه تا تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ تمدید شد.

در این مدت، عملیات یاد شده به دلیل مخالفت ایتالیا به صورت موقت متوقف شد.

فرانسه درباره عملیات "صوفیا" تاکید کرد، این عملیات که پیش از این حرکت کشتی‌ها در دریا را به حالت تعلیق در آورده بود، نقش برجسته‌ای در برقراری ثبات در لیبی دارد.

معاون نماینده فرانسه در این رابطه تاکید کرد: ماهیت بازدارنده عملیات صوفیا مانع از نقض قراردادهای تسلیحاتی شده و ارسال دریایی مستمر سلاح به لیبی کاهش می‌دهد.

معاون نماینده آلمان نیز در این رابطه گفت‌: در واقع ارسال سلاح به لیبی مانع اصلی در مسیر احیای روند سیاسی در این کشور است. زمان آن فرا رسیده است که تلاش‌هایمان را برای بر عهده گرفتن این مسئولیت‌ها افزایش دهیم و راه‌هایی برای اجرای واقعی ممنوعیت فروش سلاح به لیبی ایجاد شود.

از زمانی که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" عملیاتی را در اوایل آوریل برای کنترل بر طرابلس آغاز کرد، بارها گزارش‌هایی از ارسال سلاح به این کشور منتشر شده‌ است.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس تاکید کرد: خطاب به آمریکایی ها می گویم با آتش بازی نکنید.

وی افزود: هر آنچه که در خصوص تسلیحات بازدارنده یمن تصور می کنید از لحاظ کمی و کیفی بسیار بسیار بسیار کمتر از آن چیزی است که وجود دارد.

پیشتر نیز مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن نسبت به هر گونه اقدام خصمانه از سوی آمریکا علیه یمن هشدار داده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی اخبار جنگ جنبش انصار الله یمن نیز طی ساعت های قبل تصاویر حمله موفق پهپادی به کشتی متخلف سیکلادیس (CYCLADES) را که در دریای سرخ به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، منتشر کرد.

در تصاویر منتشر شده، شلیک پهپاد «شهاب» و کشتیِ هدف قرار گرفته از لحظه شناسایی و رهگیری تا اصابت پهپاد به آن به نمایش درآمده است.

شورای عالی سیاسی یمن در نشست روز گذشته خود تاکید کرد: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

این شورا اعلام کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

کد خبر 6093888

دیگر خبرها

  • شبکه هابل برای اولین بار با یک ماهواره ارتباط بلوتوثی برقرار می‌کند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود / ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • تهدید با سلاح سرد در منطقه آبشار شاهرود/ ۳ نفر متخلف دستگیر شدند
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • کارگران ستون فقرات تولید در کشور هستند
  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • گوترش خواستار ارسال سریع کمک به غزه و برقراری آتش‌بس شد
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند