Web Analytics Made Easy - Statcounter

از این مفاهیم مهم و اساسی، می‌توان به جامعة مدنی اشاره کرد و تغییراتی که در زمینة ارتباطات و رسانه به وجود آمده باعث شده تا جامعة مدنی شکل نوینی از تجربه‌ها را خلق کند؛ از جمله این تجربه‌ها روزنامه‌نگاری آرمانی است.

در این مقاله تلاش شده است، ضمن تبیین جامعة مدنی و تأثیرات فضای مجازی در طول سال‌های اخیر بر آن، روزنامه‌نگاری آرمانی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع روزنامه‌نگاری، با اشاره به پیشینة آن در کشورهای اروپایی و نظریه‌های اندیشمندانی چون هابرماس، در بحث حوزة عمومی چارچوب‌بندی نظری شده است.

با استفاده از روش اسنادی و کتابخانه‌ای مشکلاتی که در مسیر روزنامه‌نگاری آرمانی وجود دارد، بررسی شده؛ مشکلاتی چون قوانین ناکارآمد، عدم دسترسی گسترده و نبود دولت الکترونیک به معنای عام آن، پاره‌ای از این مشکلات در ایران است. در پایان ضمن برشمردن معایب و مزایای فضای مجازی، روزنامه‌نگاری آرمانی در ایران، به‌رغم مشکلاتی که وجود دارد، قابل حصول و دسترسی تشخیص داده شد و می‌توان آن را به عنوان شیوه‌ای از روزنامه‌نگاری به حساب آورده از مزایای آن سود برد.

ادامه مطلب به پیوست ضمیمه شده است.

* علیرضا نظری، محمدمهدی فرقانی

منبع: فصلنامه رسانه، مقاله ۱، دوره ۲۹، شماره ۳ - شماره پیاپی ۱۱۲، پاییز ۱۳۹۷، صفحه ۵-۱۸

*ایرنامقاله **۱۱۹۷**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«افعی تهران» ماجرای قاتلی را تعریف می‌کند که مقتولین خود را مسموم می‌کند و از همین رو به افعی معروف است. نکته جالب، اما در مورد این قاتل این است که تمام مقتولین او، افرادی هستند که سابقه کودک‌آزاری دارند.

منبع: برترین‌ها

tags # سریال افعی تهران سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی