Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@03:43:01 GMT

حمایت مجدد مسکو از معاهده پیشنهادی ظریف

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۰۷۴

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (سه شنبه) در سمیناری اعلام کرد: محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران اخیراً پیشنهاد امضای معاهده "عدم تعرض" میان ایران و کشورهای عربی را مطرح کرد، طبیعتاً این معاهده مفید خواهد بود.

اخبار سیاسی- وزیر امورخارجه روسیه همچنین تاکید کرد که ایران کماکان در چارچوب محدودیت‌های برجام عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه روز سه‌شنبه (امروز) در اظهاراتی خاطر نشان کرد: ایران همچنان در چارچوب‌های تعیین شده در برجام در ارتباط با غنی‌سازی و ذخیره آب سنگین عمل می‌کند.

وی همچنین گفت: بسیار ضروری است که مسکو و واشنگتن یک بیانیه مشترک در عالی‌ترین سطح در زمینه غیرقابل پذیرش بودن هرگونه جنگ هسته‌ای منتشر کنند.

به گزارش ایسنا، لاوروف پیش از این نیز در رابطه با پیشنهاد ظریف به کشورهای عربی برای امضای معاهده عدم تعرض تاکید کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از سال‌ها پیش پیشنهاد ایجاد اعتماد و امنیت در کشورهای خلیج (فارس) را داد. ما می‌دانیم که برخی کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نه همه آنها آمادگی امضای معاهده پیشنهادی ایران را دارند و ما نیز در این روند شرکت خواهیم کرد.

سرگئی لاوروف در موضع دیگری نیز از پیشنهاد محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای امضای معاهده"عدم تجاوز" به کشورهای همسایه گفت: موافقت بر مساله عدم تعرض به یکدیگر می‌تواند نخستین گام برای خاموش کردن آتش تنش‌ها باشد و به نظر ما این نوع برنامه درست است.

محمد جواد ظریف اخیراً از بغداد اعلام کرد: ما به دنبال ایجاد روابط با تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم و در این راستا پیشنهادات متعددی برای همکاری از جمله پیشنهاد امضای تعهد عدم تجاوز به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داده‌ایم.


 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: محمد جواد ظریف سرگئی لاوروف رئیس جمهور سرگئی لاوروف کشورهای عربی مسکو محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در سفر به عربستان در دیدار با همتای عربستانی خود 5 پیشنهاد مطرح کردم که همه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش فارس؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس 50 امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: « در عربستان گفتگوی بسیارسازنده‌ای با همتای سعودی داشتیم.

فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • مدیر بایرن: از رئال هیچ پیشنهادی برای بازیکن ما نیامده
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • مدیر عامل آدیداس: حاضر نشدیم با پیشنهاد نایکی به فدراسیون فوتبال آلمان برابری کنیم
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران