Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران استان قم گفت: در میان استان‌های مختلف رتبه سوم کشور را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان به خود اختصاص داد و این مهم حاکی از حس بشردوستی و نگاه ویژه مردم نسبت به هموطنان سیل‌زده است. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اصغر پیوندی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن جلسات حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، به سیل اخیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بارش رحمت الهی سبب جاری شدن سیل در 5 استان کشور شد که متأسفانه نتوانستیم از این بارش‌ها به شیوه مطلوب استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه تلفات سیل اخیر بسیار کم بوده است، تصریح کرد: با وجود اینکه گستردگی و پراکندگی بارش‌ها بالا بود اما این حجم بالای بارندگی آسیب جدی به مردم وارد نکرد هر چند زیرساخت‌های استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و مازندران درگیر آسیب‌های جدی شد.

وی بیان کرد: استان قم در میان استان‌های مختلف رتبه سوم کشور را در جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان به خود اختصاص داد و این مهم حاکی از حس بشردوستی و نگاه ویژه مردم نسبت به هموطنان سیل‌زده است.

پیوندی سپس به ارائه گزارشی از کمک‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی هلال‌احمر به سیل‌زدگان کشور پرداخت و گفت: با 28 هزار نفر نیروی عملیاتی 680 هزار انسان را که درگیر سیل شده بودند را از محل حادثه به اماکن امن بردیم.

سیل ‌140 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی حمیدیه وارد کردلرستان|2 روستای سیل‌زده رودبار کوهدشت تا 15روز آینده برق‌دار می‌شود37میلیارد تومان کمک بلاعوض به سیل‌زدگان لرستان پرداخت شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران از پرواز هزار ساعت بالگردها در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خبر داد و افزود: با توزیع 2 هزار پتو، 60 هزار چادر و بسته‌های غذایی در میان مردم سعی کردیم بخشی از ضروریات و اقلام موردنیاز سیل‌زدگان را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیم درمان اضطراری هلال‌احمر کشور پس از ژاپن رتبه دوم را در جهان دارد، ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته سعی کردیم بخشی از آلام و رنج سیل‌زدگان را کاهش دهیم.

پیوندی میزان خسارات واردشده در استان‌های درگیر سیل را بیش از 40 هزار میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد:  مردم نوع‌دوست کشورمان 183 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و 100 میلیارد تومان به‌صورت غیرنقدی به سیل‌زدگان کشور از طریق هلال‌احمر کمک کردند.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به امدادرسانی نیروهای عملیاتی این جمعیت به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی در ۴۸ ساعت خبر داد.

به گزارش مشرق، صادق محمودی گفت: در ۴۸ ساعت گذشته،۱۸ استان کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این بین نیروهای این جمعیت طی ۷۸ مورد عملیات امداد و نجات به هزار و ۹۳۶ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۶۳ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۶۹ منزل مسکونی تخلیه آب صورت گرفت و ۷۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی تصریح کرد: هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون، ۴۹۳ تخته پتو، ۳۱۷تخته موکت و ۱۷۳ بسته غذایی، ۲۸۰ قوطی کنسروجات و ۱۵ دستگاه چادر امدادی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۱۰۲تیم عملیاتی متشکل ۴۰۸نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • یسنا زنده پیدا شد
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا